Categories: Статті

Жінки та водії з ожирінням частіше гинуть в ДТП: з’ясували причини

Американські вчені з Університету Вірджинії з’ясували, що водії з ожирінням набагато частіше гинуть в ДТП, ніж керманичі зі звичайною статурою. Як пише Motorbiscuit, всьому виною сучасні системи безпеки, які не враховують фізіологічні особливості більшості автомобілістів.

Дане дослідження поставило під сумнів ефективність сучасних систем автомобільної безпеки. Стало відомо, що проведені краш-тести, засновані на стандартних манекенах чоловічої статі зростом 175 см і вагою 77 кг, не відображають реальні ризики для більшості водіїв.

Аналіз відомостей про 1700 аварій за участю 3400 водіїв у період з 1996 по 2008 рік показав, що жінки-водії, які користувалися ременями безпеки, на 47% частіше за чоловіків отримують серйозні травми в аналогічних умовах. Тобто існуючі параметри безпеки автомобілів не є досконалими і універсальними, оскільки не враховують індивідуальні особливості жіночого організму.

Набагато гірша ситуація з водіями, які страждають від ожиріння. Люди із зайвою вагою гинуть в автокатастрофах на 80% частіше, ніж водії з оптимальними параметрами тіла. Оскільки 40% американців страждають на ожиріння, а половина всіх автомобілістів – жінки, ця проблема в США викликала справжній шок.

Керівник дослідження, професор Джейсон Керріган, визнав, що спочатку планувалося знайти докази того, що водії із зайвою вагою частіше за інших отримують травми живота.

«Ми припускали, що при лобовому зіткненні люди з ожирінням частіше “піднирюють” під поясний ремінь. Але це виявилося не так – ми виявили збільшення травм нижніх кінцівок», – пояснює вчений.

Що стосується ременів безпеки, то дослідження підтвердило їх однакову ефективність в утриманні верхньої частини тіла для всіх водіїв. У той же час таз водіїв з ожирінням зміщується вперед набагато сильніше до моменту зупинки ременем безпеки. Можливо саме це є причиною підвищеної травматичності і смертності в даній категорії.

«Ми недостатньо розуміємо природу ожиріння, щоб знати, чому воно погіршує ситуацію», – зізнається Керріган.

При цьому дослідники підкреслюють критичну необхідність перегляду підходів до краш-тестів і систем безпеки в сучасних автомобілях. Нинішні стандарти «просто не працюють», роблять висновок вчені.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

31 хвилина ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago