Categories: Статті

Зупинка авто по-новому в Україні: чому водії масово скаржаться на патрульних

У відповідності до Закону «Про Національну поліцію» в Україні, зупинка автомобіля можлива лише за певними підставами, такими як порушення правил дорожнього руху, підозра у скоєнні злочину, або для перевірки за орієнтуванням. Але на практиці водії все частіше стикаються з ситуаціями, коли правоохоронці обходять ці норми, вдаючись до непрозорих маніпуляцій, пише Знай.юа.

Одним з найбільш поширених трюків є використання плану «Перехват». Цей план застосовується, коли потрібно виявити злочинців, які можуть пересуватися на автомобілі. Поліцейські зупиняють транспортний засіб нібито для перевірки на відповідність розшукуваним особам.

Проте, навіть якщо з’ясовується, що водій і пасажири не мають жодного стосунку до злочину, перевірка продовжується. Поліцейські часто переходять до інших аспектів перевірки: вони оглядають водійські права, техпаспорт, страховку, технічний стан автомобіля, аптечку та інші документи. Це створює враження, що водій постійно під контролем, хоча для цього немає законних підстав.

Читайте також: На українських водіїв з 1 січня чекають нові обмеження та штрафи у десятки тисяч

Юристи підкреслюють, що такі дії поліцейських є неправомірними. Зупинка автомобіля повинна мати чітке підґрунтя, і якщо план «Перехват» використовується для загальної перевірки без конкретних підозр, це може бути розцінене як порушення закону.

У випадку, якщо під час такої перевірки накладається штраф, його можна оскаржити в суді. За наявною судовою практикою, в більшості випадків суди скасовують штрафи, накладені в таких ситуаціях.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

18 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

3 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago