Categories: Статті

Звичка за кермом, яка може коштувати тисячі гривень

Багато водіїв навіть не замислюються, що звичка тримати руку на важелі перемикання передач під час їзди — це небезпечно для трансмісії. На перший погляд — нічого страшного: просто зручно поклав руку й їдеш собі далі. Але насправді ця дрібниця може привести до серйозного і дорогого ремонту.

Про це нагадують британські фахівці з Royal Automobile Club, а також підтверджують майстри українських СТО. Детально про проблему розповідає видання Express.

Як саме це шкодить?

Усередині коробки передач є складна система механізмів. Важіль КПП напряму пов’язаний із вилками перемикання передач — вони відповідають за з’єднання та роз’єднання шестерень.

Якщо навіть мінімально тиснути на важіль під час руху, вилка отримує додаткове навантаження, на яке вона конструктивно не розрахована. Постійний тиск поступово зношує деталь — і з часом це призводить до проблем із перемиканням, шумів або повної поломки КПП.

Що кажуть українські майстри?

Сергій, технік СТО із Харкова, поділився з редакцією «Твоя МАШИНА»:

“Доводилося не раз розбирати механіку, де вилки просто були стерті. Причому в кількох випадках — у досить нових авто. Найчастіше причина — водії тримали руку на важелі постійно, навіть не помічаючи цього”.

Він також зазначає, що схожі проблеми виникали й в автоматах, особливо у випадках, коли водії мали “рефлекс” постійно торкатися важеля, як на механіці.

Що каже офіційна інструкція?

У сучасних автомобілях прямо вказано: тримайте обидві руки на кермі, а важіль використовуйте лише під час перемикання. Більше того, у деяких випадках офіційні дилери відмовляли у гарантійному ремонті, якщо виявляли знос вилок через подібну звичку. У сервісній документації фіксується причина зносу, і вона може стати підставою для відмови.

Скільки коштує така “дрібниця”?

Ремонт коробки передач — один із найдорожчих сервісів, особливо якщо справа доходить до розборки або заміни внутрішніх елементів:

Механічна КПП: від 30 000 до 50 000 грн

Автоматична або роботизована КПП: до 70 000 грн і більше

Евакуатор (якщо авто зупинилось у дорозі): ще 2 000–5 000 грн

А все почалося з того, що “просто зручно тримати руку на важелі”.

Що робити правильно?

Порада від механіків — проста, як усе геніальне:

  • “Передачу увімкнули — руку забрали”.
    “Їдете — тримайте руки на кермі, не на важелі. Це не лише безпечніше, а й економніше для вашого авто.”

До речі

Ця порада стосується не лише початківців, а й досвідчених водіїв, які часто кермують “на автоматі”, не замислюючись про такі нюанси. Але саме ці звички й знищують механіку поступово, без жодних “дзвіночків” до моменту великої поломки.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

28 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago