Categories: Автоновини

Безпечна та встановлена швидкість: яка між ними різниця

У поліції основною причиною аварійності визнають перевищення “безпечної швидкості”, тоді як водіїв штрафують за перевищення “встановленої швидкості”. Яка ж різниця між цими поняттями?

Українські Правила дорожнього руху мають таке визначення: “безпечна швидкість” – це та швидкість, при якій водій може безпечно управляти транспортним засобом та контролювати його рух у конкретних дорожніх умовах.

“Встановлена швидкість” регламентується правилами та дорожніми знаками. Згідно з пунктом 12.9 б) ПДР, водієві забороняється перевищувати максимальну швидкість, вказану в пунктах 12.4-12.7, на ділянці дороги, де встановлено дорожні знаки 3.29, 3.31, або на транспортному засобі, на якому встановлено розпізнавальний знак відповідно до підпункту “и” пункту 30.3 цих Правил.

Проще кажучи, “безпечну швидкість” водій визначає самостійно, тоді як “встановлена швидкість” регламентується Правилами дорожнього руху.

За офіційною статистикою МВС, найпоширенішою причиною ДТП є перевищення “безпечної швидкості”. Перевищення “дозволеної швидкості” знаходиться на восьмому місці у рейтингу причин ДТП.

За 11 місяців поточного року в Україні сталось 8 448 аварій через перевищення “безпечної швидкості” і 609 через перевищення “встановленої швидкості”.

За перевищення “встановленої швидкості” передбачена адміністративна відповідальність:

– за ч. 1 ст. 122 (Перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 20 км/год) КУпАП. Штраф — 340 гривень;

– за ч. 4 ст. 122 (Перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 50 км/год) КУпАП. Штраф — 1700 гривень.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

50 хвилин ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

2 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

24 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago