Categories: Автоновини

Четвертий сигнал може з’явитися на світлофорах: для чого він потрібен

Європа тестує нову систему регулювання руху

В Європі розпочали випробування чотириколірного світлофора, покликаного адаптувати міську інфраструктуру до зростаючого потоку безпілотного транспорту. Ідею запровадити білий сигнал представили дослідники з Університету Північної Кароліни (США). Про це повідомляє Autogid.

Навіщо потрібен білий сигнал

Коли на перехресті зростає частка автономних автомобілів, звичний цикл світлофора змінюється: за допомогою білого світла керування рухом передається бортовим комп’ютерам самохідних машин. Автомобілі обмінюються даними про траєкторії та швидкість, що дозволяє їм перетинати перехрестя з мінімальними затримками. Водіям традиційних авто достатньо орієнтуватися на потік безпілотників і слідувати за їхнім рухом. Після спадання інтенсивності автономного руху світлофор автоматично повертається до стандартної послідовності червоного, жовтого та зеленого кольорів.

Що показали моделювання й експерименти

За попередніми розрахунками, такий підхід може зменшити затори до 94%, щоправда ефективність залежить від частки автономних машин у загальному потоці. Наразі система перебуває на стадії експерименту: поки що на дорогах порівняно небагато безпілотників. Однак вчені впевнені, що зі зростанням кількості автономних автобусів і роботаксі четвертий сигнал стане незамінним. За словами розробників, сам колір сигналу може варіюватися — головне, щоб він був чітко помітним і відрізнявся від традиційних трьох.

Цей проєкт відкриває перспективи для підвищення пропускної здатності доріг та безпеки руху, демонструючи, як інновації трансформують наше щоденне життя.

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

11 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago