В Європі розпочали випробування чотириколірного світлофора, покликаного адаптувати міську інфраструктуру до зростаючого потоку безпілотного транспорту. Ідею запровадити білий сигнал представили дослідники з Університету Північної Кароліни (США). Про це повідомляє Autogid.
Коли на перехресті зростає частка автономних автомобілів, звичний цикл світлофора змінюється: за допомогою білого світла керування рухом передається бортовим комп’ютерам самохідних машин. Автомобілі обмінюються даними про траєкторії та швидкість, що дозволяє їм перетинати перехрестя з мінімальними затримками. Водіям традиційних авто достатньо орієнтуватися на потік безпілотників і слідувати за їхнім рухом. Після спадання інтенсивності автономного руху світлофор автоматично повертається до стандартної послідовності червоного, жовтого та зеленого кольорів.
За попередніми розрахунками, такий підхід може зменшити затори до 94%, щоправда ефективність залежить від частки автономних машин у загальному потоці. Наразі система перебуває на стадії експерименту: поки що на дорогах порівняно небагато безпілотників. Однак вчені впевнені, що зі зростанням кількості автономних автобусів і роботаксі четвертий сигнал стане незамінним. За словами розробників, сам колір сигналу може варіюватися — головне, щоб він був чітко помітним і відрізнявся від традиційних трьох.
Цей проєкт відкриває перспективи для підвищення пропускної здатності доріг та безпеки руху, демонструючи, як інновації трансформують наше щоденне життя.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…