Чому чисті номерні знаки важливі
Багато водіїв в Україні вважають миття авто справою за настроєм, але в патрульній поліції інша позиція. Якщо держномер забруднений настільки, що його неможливо розібрати з 20 метрів, це порушення. Відповідно до ст. 121-3 Кодексу про адмінправопорушення, штраф за нечитабельний номер може досягати 1 190 грн. Про це нагадує автомобільне видання Твоя МАШИНА.
Позиція патрульних
«Часто бачимо, як після дальньої поїздки держномер у бруді, і розрізнити цифри неможливо. Тоді складаємо протокол», – каже інспектор Київської патрульної поліції Сергій Л.
Якщо ж машина забруднилася через дощі або брудні калюжі, інспектор може обмежитися усним попередженням. Проте юрист-адмінправник Андрій Г. попереджає: «У підсумку все залежить від настрою поліцейського, тож краще не випробовувати долю».
Як підтримувати номери в порядку
– Перевіряйте видимість номерів щоразу перед виїздом.
– Тримайте в автівці вологі серветки або яскраву ганчірку.
– Особливо стежте за чистотою після поїздок по бездоріжжю чи трасах із пилом.
Трюк, щоб уникнути протоколу
Якщо вас зупинили через забруднений номер, швидко вийдіть з машини і протріть пластину підручними засобами (волога серветка, пляшка з водою). Якщо номер очистять до оформлення протоколу, доказів порушення не буде.
Висновок
Регулярне миття та перевірка чистоти держномерів – це проста профілактика штрафів. Трішки уваги і зусиль вбережуть вас від неприємностей із поліцією та зайвих витрат.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…