Categories: Автоновини

Чому українські водії переходять на 98 та 100 бензин: назвали причину

Протягом останнього року помітно зросла кількість елітних автомобілів, що призвело до збільшення імпорту в Україну бензину з октановим числом 98 і вище. За період з січня по вересень 2023 року було завезено 20,7 тис. тонн високооктанового палива, що складає 2% від загального обсягу бензинового ринку. Цікаво, що цей сегмент показав зростання на 20% у порівнянні з попереднім роком. Незважаючи на це, загальний обсяг ринку бензину ймовірно скоротиться на 10% в порівнянні з 2021 роком, повідомляє Enkorr.

До 2022 року 67% високооктанового палива постачалося з білоруського Мозиря, а решта 33% – від литовського НПЗ “Мажейкю нафта”. У 2023 році постачання диверсифікувалися, включаючи різноманітні марки нафти. Майже весь обсяг транспортується автомобільним транспортом через західний кордон, при цьому невелика частина (3%) надходить через південний кордон. Високооктанове паливо подолало тривалий шлях до польського кордону, використовуючи морський транспорт в європейські порти, а потім автомобільний транспорт до України.

Мережа UPG стала провідним імпортером високооктанового палива за перші 9 місяців 2023 року, забезпечивши майже 70% усього імпорту (14 тис. т). Далі слідує WOG (1,75 тис. т), Socar (1,3 тис. т), Grand Petrol (0,8 тис. т) та KLO (0,7 тис. т).

Попит на високооктанове паливо зростає внаслідок збільшення кількості елітних автомобілів, що позитивно впливає на продажі на АЗС. Дані групи AUTO-Consulting підтверджують, що кількість дорогих автомобілів, що обкладаються транспортним податком, зросла вдвічі порівняно з 2022 роком та на 37,8% в порівнянні з 2021 роком.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

56 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago