Categories: Автоновини

Чи можна в Україні перевозити дитину в авто без дитячого крісла

Водій, який транспортував свою дитину із зростом менше 145 см без використання дитячого автокрісла, отримав штраф від поліції, але успішно оскаржив це рішення, повідомили на порталі Дорожній адвокат.

Правоохоронці зупинили водія, який перевозив дитину до 14 років без використання автокрісла, що порушує встановлені норми. Згідно із законом, дітей із зростом менше 145 см необхідно перевозити з використанням утримувальних систем, які дозволяють пристебнути дитину ременями безпеки, вбудованими в конструкцію автомобіля (п.п.21.11.б ПДР). Починаючи з жовтня 2023 року, цей стандарт зріс до 150 см.

За порушення цих правил перевезення передбачено штраф у розмірі 510 гривень (ч.10 ст.121 КУпАП). Повторне порушення протягом року може призвести до штрафу у розмірі 850 гривень (ч.11 ст.121 КУпАП).

На етапі розгляду справи у суді першої інстанції водія визнали винним у порушенні правил перевезення дитини. Однак водій подав апеляцію, і апеляційний суд зосередив увагу на дотриманні формальностей поліцейськими. Суд вирішив перевірити фактичний зріст дитини та встановив відсутність доказів, що зріст був менше 145 см. Особливий акцент був зроблений на відсутності результатів вимірювань зросту. Постанова суду від 08.11.2023 р. у справі №470/369/23.

Незважаючи на те, що закон забороняє перевозити дітей із зростом менше 150 см без використання утримувальних систем, він не визначає процедури вимірювань зростання дитини, залишаючи цей недолік практично “мертвим”. Закон не дозволяє інспекторам документувати факти порушення, обмежуючи їх можливості вимірювати зріст лише “на око”, що робить важким судове схвалення такого рішення.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

12 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago