Запровадження платних доріг в Україні не означає, що всі автомагістралі стануть платними в один момент. На цьому акцентував народний депутат Володимир Крейденко, пише УНІАН.
За словами Ірини Коссе, експертки з транспортних питань та провідної наукової співробітниці в Інституті економічних досліджень і політичних консультацій, будівництво платних доріг на території України навряд чи розпочнеться до завершення воєнного стану. Експертка зазначає, що з моменту початку будівництва кожна така траса може з’явитися не раніше ніж через кілька років.
«Частина інформації говорить про те, що до закінчення війни буде лише розроблено законодавство, а сам механізм введення платних доріг запрацює потім. Але були й заяви, що перші платні ділянки можуть з’явитися вже у 2025 році в якості експерименту», – зазначила Коссе.
Найімовірніше, за словами експертки, повноцінні платні маршрути з’являться не раніше ніж через п’ять років, але точно після закінчення повномасштабної війни.
Володимир Крейденко додав, що запровадження платних доріг не передбачає перетворення всіх українських доріг на платні. «Мова йде лише про будівництво альтернативних платних трас поруч із вже існуючими безкоштовними, за умовами державно-приватного партнерства», – пояснив депутат.
Він зауважив, що інвестор вкладатиме кошти в проект, а пізніше отримуватиме доходи від плати, яку сплачують водії за проїзд. Проте тарифи на такі дороги встановлюватиме не інвестор, а Кабінет Міністрів України.
За словами Ірини Коссе, платити за проїзд зобов’язані будуть лише водії вантажних автомобілів вагою понад 12 тонн. Для звичайних автомобілістів фінансовий тягар на платні дороги не виникне. Але в майбутньому можливе обговорення варіантів введення платних зборів і для легкових автомобілів.
Експертка також зазначила, що дороги в Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях є пріоритетними для уряду. Проектування платних ділянок планується на таких напрямках, як:
Згідно з прогнозами, будівництво платних трас залежатиме від інтенсивності руху на цих ділянках, і середньорічний трафік має становити не менше 18 000 автомобілів на добу.
У грудні минулого року Володимир Крейденко підтвердив, що, якщо всі необхідні закони та підзаконні акти розробити вже сьогодні, то запровадити платні дороги в Україні зможуть не раніше ніж через п’ять років. При цьому вартість будівництва одного кілометра нової дорозі в Україні складає щонайменше 20 мільйонів гривень.
Постійне запровадження платних доріг стане важливим етапом у розвитку дорожньої інфраструктури України, але його реалізація потребуватиме часу та належної підготовки.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…