Продажі пального для автомобілів в Україні зменшилися за словами директора компанії “А-95” Сергія Куюна. Обсяги реалізації пального впали на 10—15% з початку року. Цю тенденцію також підтвердили у кількох паливних мережах для “Бізнес-Телеграфу”.
Зниження продажів на 15% становить майже 120 000 тонн пального щомісяця. Що спричинило такий раптовий спад попиту на паливо?
“Чоловіки стали менше їздити”
Протягом чотирьох останніх місяців спостерігається спад у продажах пального. З початку року попит на бензин скоротився на 15%, а на дизельне паливо на 10%, повідомляє директор компанії “А-95” Сергій Куюн. Цю тенденцію підтверджує й власник мережі “Прайм” Дмитро Льоушкін, зазначивши, що продажі зараз дуже слабкі, і спостерігається спад на рівні близько 15% порівняно з аналогічним періодом минулого року, як для бензину, так і для дизельного палива.
Згідно за даними Куюна, загальне споживання бензину та дизельного палива в країні становить близько 800 000 тонн на місяць. Отже, спад на рівні 10-15% означає втрату 80-120 тисяч тонн щомісяця.
Де поділися автомобілі, які раптово зникли з АЗС? Куюн пояснює це зменшенням числа автомобілістів через мобілізацію. “Багато чоловіків пішли на фронт і припинили користуватися своїми автомобілями. Також є ті, хто уникає мобілізації й обмежив пересування, стараючись залишатися вдалині від небезпеки і рідше виїжджати на дорогу”, — пояснив Куюн в інтерв’ю.
Льоушкін також відзначив, що кількість чоловіків за кермом поменшало. “Багато хто боїться виїзджати, оскільки “налякали” ТЦК”, — вважає він. Директор з маркетингу мережі Chipo Юлія Дубовик зазначає, що це навіть видно візуально: якщо десь зʼявляється блокпост або починають рейди представники ТЦК, навколишні заправки миттєво порожніють, а продажі різко падають.
Відстежувати точні цифри складно, але аналітики та заправники оперують статистикою за всю країну. Співрозмовники натякають, що у Києві складніше помітити спад споживання через трафік, який залишився на місці. Однак в регіонах падіння помітніше, ймовірно, через відмову від дальніх поїздок машиною та обмеження в пересуванні, зокрема, через спроби уникнути зустрічі з представниками “військкоматів”.
Заблоковані кордони й електрокари
Проте, мобілізація не єдине пояснення зниження продажів пального. “Щодо бензину, скорочення реалізації може також пояснюватися зростанням відсотка електрокарів, оскільки їх продажі шалено зростають, що не може не впливати на структуру споживання пального”, — зауважує Льоушкін.
Електрокари стають все більш помітними на дорогах. За даними Олега Омельницького з Autoconsulting, у лютому електрокари вже складали 20% вітчизняного авторинку, і їх продажі продовжують зростати. Щомісяця в Україні продається близько 4 000 електромобілів, що вдвічі більше, ніж минулого року.
Льоушкін вказує на іншу причину спаду продажів дизельного палива. Він зазначає, що поляки спричинили це. Завдяки заблокованим кордонам логістику тепер максимально перенаправляють на порти та залізницю, тому менше вантажівок перевозить паливо.
Зменшення попиту на паливо вже призвело до посиленої конкуренції на ринку палива, особливо з урахуванням нещодавнього зростання цін на пальне. Тепер заправникам доведеться активно шукати можливості для зниження цін. Яким чином вони можуть це зробити? “Ми вже бачимо відновлення податкової схеми”, – зауважив Куюн.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…