Categories: Автоновини

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

Чому тема техконтролю знову актуальна

У грудні 2025 року навколо техогляду знову побільшало запитань: у медіа активно обговорюють майбутні зміни, але чинний порядок проходження ОТК для комерційних легкових автомобілів залишається незмінним.

МВС офіційно підтверджує: зараз процедуру техконтролю повинні проходити лише ті легкові авто, що використовуються у комерційній діяльності, а також причепи до них.

Хто повинен проходити ОТК у 2025 році

Відповідно до Постанови КМУ №137 від 30.01.2012 та ст. 35 Закону “Про дорожній рух”, обов’язковий технічний контроль проходять:

Легкові автомобілі, що використовуються з комерційною метою

До них належать авто, які застосовуються для:

  • роботи служб таксі;

  • перевезення пасажирів або вантажів;

  • діяльності підприємств, ФОПів або юридичних осіб;

  • автопрокату (оренди);

  • кур’єрських/логістичних служб;

  • службових авто компаній.

Причепи до комерційних легкових автомобілів

Як часто проходити техконтроль

Чинні правила не змінювались:

Нові комерційні автомобілі до 2 років — ОТК не проходять

Строк експлуатації рахується з дати першої реєстрації.

Авто старші 2 років — один раз на 2 роки

Така періодичність встановлена для всіх легкових авто комерційної категорії.

Що перевіряють під час техконтролю

Головний сервісний центр МВС визначає перелік обов’язкових перевірок. Фахівці оцінюють:

Гальмівну систему

Стан гальмівних механізмів, гідросистеми, стоянкового гальма.

Рульове керування

Люфти, справність механізму, роботу підсилювача.

Світлотехніку

Фари, габарити, сигнали повороту, стоп-сигнали.

Стан шин і коліс

Глибина протектора, відповідність розміру, відсутність пошкоджень.

Світлопропускання скла

Перевірка тонування відповідно до ДСТУ.

Газобалонне обладнання (ГБО)

Якщо встановлено — його також обов’язково оглядають.

Екологічні параметри

Рівень викидів, наявність каталізатора або фільтра сажі (для авто, що його передбачають).

Це — мінімальний перелік. У разі підозри на несправності можуть перевірити додаткові вузли.

Які легкові авто НЕ проходять ОТК

Авто фізичних осіб, які використовуються тільки для особистих потреб

Це ключове правило, яке залишається незмінним.

Іншими словами:

Приватні легкові авто для особистої їзди — техконтроль НЕ потрібен.

Це стосується навіть дуже старих машин.

Але з 2024 року, якщо ви плануєте виїхати за кордон через пункти пропуску на кордоні України з Румунією чи Молдовою, ви маєте обов’язково мати сертифікат техогляду міжнародного зразка.

Як контролюється процедура техогляду

МВС посилило контроль за доброчесністю пунктів ОТК. Використовуються:

  • фото- та відеофіксація процесу огляду;

  • автоматична перевірка записів;

  • аналіз геолокації та часового проміжку огляду.

Якщо виявлено порушення

протокол ОТК анулюють,
— власника авто повідомляють,
— повторний техогляд необхідно проходити заново.

Як перевірити дійсність протоколу ОТК

Зробити це можна онлайн:
Сайт Головного сервісного центру МВС
Розділ: Перевірка дійсності протоколів технічного контролю.

Це особливо важливо при купівлі комерційного авто на вторинному ринку.

Чого чекати українцям у 2026 році

Експерти Інституту досліджень авторинку та профільні юристи нагадують:
Україна готується до поступового впровадження “європейської моделі техогляду”, яка має охопити ВСІ авто.

Проте у 2025 році:

Жодних змін для приватних легкових авто поки немає.

Комерційні авто продовжують проходити ОТК у тому ж режимі.

Очікується, що можливі нововведення торкнуться лише наступних років і будуть впроваджені поступово.

Висновок

У грудні 2025 року правила ОТК для комерційних легкових авто залишаються незмінними:

  • авто до 2 років — без техконтролю;

  • після 2 років — огляд раз на два роки;

  • перевіряють ключові системи безпеки;

  • приватні легковики ОТК не проходять.

Контроль за доброчесністю техоглядів посилюється, а дійсність протоколів легко перевірити онлайн у кілька кліків.

Зараз читають:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

19 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

20 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

22 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

23 години ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

24 години ago

Топ-7 вживаних авто для новачків: надійні, прості та доступні моделі, які не підведуть

Топ-7 найкращих вживаних авто для новачків у 2025 році — надійні, недорогі в обслуговуванні, з…

1 день ago