Categories: Автоновини

Мобілізація водіїв: де та коли можуть можуть вручити повістку тим, хто за кермом

У зв’язку з повномасштабним збройним вторгненням Російської Федерації, в Україні триває воєнний стан, який супроводжується масштабними мобілізаційними заходами. Ця ситуація також може торкнутися водіїв транспортних засобів, тому розуміння, де і кому можуть вручити повістку, стає надзвичайно важливим.

Юридична експертиза свідчить, що в аспекті військового призову законодавство України залишається практично незмінним, і чітких вказівок стосовно місця вручення повістки також немає.

Уповноважені особи, такі як співробітники Територіальних Центрів Комплектування (ТЦК), можуть видавати повістки тільки за умови, що вони складені керівником центру та включають повні анкетні дані призовника. Отже, водії повинні отримувати вже готові повістки, а не допускати їх виписання на місці. Це питання стосується законності процедури.

Слід зауважити, що вручення повісток водіям може відбуватися спільно з поліцією, яка має право зупиняти транспортні засоби на блокпостах чи інших пунктах. Однак це можливо лише у випадках, коли поліцейські мають законні підстави, визначені в законі, для зупинки. Самі ж працівники ТЦК наголошують, що вони не мають повноважень самостійно зупиняти автомобілі.

Теоретично, військовослужбовці можуть звертатися до водіїв із повісткою після перевірки на блокпосту чи на стоянці. В такому випадку вимога відкрити вікно та прийняти повістку може бути вважана законною лише в тому випадку, якщо документ вже оформлений на конкретне ім’я.

Іноді виникають ситуації, коли водій пред’являє свої документи поліцейському, а той передає інформацію про нього співробітникам ТЦК. У такому разі громадянин має право відмовитися від передачі його особистих даних третім особам відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Порушення цих правил може призвести до адміністративної відповідальності за ст. 188-39 КУпАП та навіть ст. 182 ККУ.

Загалом юристи рекомендують водіям бути відповідальними, дотримуватися правил, бути готовими до викликів, пов’язаних із мобілізацією, і уникати конфліктів з представниками ТЦК та поліції, якщо вони діють в межах закону.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

48 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago