Фото: SUVNews
Пільги на імпорт електрокарів закінчуються 31 грудня 2025 року. Що буде далі — пояснює Інститут досліджень авторинку.
Пільги на електромобілі, що діяли в Україні з 2018 року, фактично створили цілий ринок: від логістики та СТО до зарядної інфраструктури. Але вже з 1 січня 2026 року правила зміняться, інформує SUVNews.
У подкасті «Хроніки економіки» головний експерт Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький детально пояснив, скільки коштуватиме розмитнення електромобіля у 2026 році та чи збережеться вигода для українців.
Пільга на імпорт електромобілів з’явилася у 2017 році та почала діяти з 1 січня 2018 року. На той момент в Україні було всього близько 4 000 електрокарів.
Для стимулювання попиту держава тимчасово скасувала:
ПДВ
мито
збір до Пенсійного фонду
Результат перевершив очікування:
сьогодні в Україні — понад 200 000 електрокарів,
ринок зарядної інфраструктури зріс у десятки разів,
імпорт став масовим і доступним.
«Пільга дала ринку старт. Якби її не було — ми б не мали сьогодні такого ринку електромобілів»,
— наголошує Бучацький.
У публічній дискусії часто змішують поняття, тому варто розділити:
Її дія завершується 31 грудня 2025 року. Якщо парламент не проголосує за продовження (а ймовірність цього експерти називають «дуже низькою»), ПДВ автоматично повернеться.
Воно закріплене в Митному тарифі України та не має строку дії.
Після 2026 року мито залишиться 0%, як і зараз.
1 євро за кожен кВт·год місткості батареї. Це постійна норма.
При першій реєстрації електромобіля його не сплачують, і ця норма також не тимчасова.
Якщо Верховна Рада не продовжить звільнення (що найімовірніше), з 1 січня 2026 року покупці знову платитимуть:
ПДВ 20% від митної вартості електромобіля з урахуванням акцизу.
І все. Жодних інших змін не буде.
Приклад: електромобіль вартістю 20 000 євро, батарея 60 кВт·год.
60 кВт·год × 1 євро = 60 євро
20 000 + 60 = 20 060 євро
20 060 × 0.20 = 4 012 євро
≈ 4 072 євро
Це приблизно 20% від вартості авто.
Так, але менш значно, ніж часто пишуть у соцмережах.
Головне: навіть після повернення ПДВ електромобілі залишаються категорією з найнижчим податковим навантаженням серед усіх типів авто в Україні.
Для порівняння:
дизельні → мають мито, акциз і ПДВ
бензинові → акциз часто вищий, ніж для EV
гібриди → складні правила та більший акциз
Електрокари після 2026 року все одно залишаться доступнішими в обслуговуванні і дешевшими у розмитненні.
Експерти прогнозують:
Це природна реакція після пікових закупівель у 2025 році, коли українці «встигали в останній вагон».
Менший попит — нижчі ціни на аукціонах у США та ЄС. Це частково компенсує повернення ПДВ.
Головна проблема — не податки, а оцінка вартості авто митницею, особливо щодо електромобілів із Європи.
Після розпродажу запасів і звикання до нових правил ринок відновиться.
українці проїжджають 12–20 тис. км на рік — електрокари економлять сотні тисяч гривень на паливі;
інфраструктура зарядок зросла майже в 10 разів за останні 5 років;
сервіс EV стає масовим: СТО для Tesla, Nissan, VW ID. та BYD відкриваються навіть у містах обласного значення;
електрокари залишаються найвигіднішою категорією для ввезення у митному плані.
До того ж Україна рухається у напрямі ЄС, де тренд на електромобільність лише посилюється.
З 2026 року розмитнення електромобіля в Україні коштуватиме приблизно 20% від його вартості, але навіть із цими витратами електрокари залишаються найменш обтяжливою категорією.
Повернення ПДВ сповільнить ринок, але:
імпорт не зупиниться,
електрокари залишаться вигідними,
пропозиція та ціни стабілізуються до кінця 2026 року.
Український ринок вже сформований — і навіть податок у 20% його не зупинить.
Зараз читають:
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…
ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…