Categories: Автоновини

У 2025 році на водіїв чекають суттєві зміни: торкнеться і українців

З 2025 року водіїв у Польщі чекають нові правила, які можуть призвести до втрати прав. За інформацією vitrina.pl, Міністерство інфраструктури Польщі вже підготувало проект закону, який обіцяє значні зміни у правилах дорожнього руху. Ці зміни стосуватимуться різних категорій водіїв, включаючи початківців, іноземців, порушників правил і навіть водіїв сільськогосподарської техніки. Мета нових правил – підвищення безпеки на дорогах та запобігання серйозним порушенням.

Посилення штрафів за перевищення швидкості

Однією з найзначніших змін, які набудуть чинності в 2025 році, стане посилення штрафів за перевищення швидкості. Водії, які перевищать дозволену швидкість більше ніж на 50 км/год, будуть позбавлені прав на три місяці. Це правило стосуватиметься як міських, так і заміських доріг. Соціально важливі зміни включають:

  • Вилучення прав за перевищення швидкості більш ніж на 50 км/год як у містах, так і на односмугових дорогах.
  • Збереження штрафів і штрафних балів за перевищення швидкості на автомагістралях та швидкісних дорогах.

Відновлення прав залежатиме від дотримання умов, визначених водієві. А якщо водій, не зважаючи на тимчасове вилучення прав, продовжуватиме керувати, він ризикує повністю втратити права.

Читайте також: 8000 гривень штрафу: за що хочуть карати українських водіїв

Штрафні бали на дороги без безпеки

На даний момент водії можуть пройти курс безпеки дорожнього руху, що дозволяє зменшити кількість штрафних балів на шість раз на шість місяців. Проте заплановані зміни скасовують можливість зменшення штрафних балів за найсерйозніші порушення, які є небезпечними для безпеки дорожнього руху.

Отримання прав іноземцями

Не обійдеться без змін і процедура отримання водійських прав іноземцями, включаючи українських біженців, які прагнуть стати водіями, наприклад, таксистами. Нині іноземці мають чекати 185 днів після прибуття до Польщі, щоб подати заяву на отримання прав. Заплановані зміни передбачають, що іноземці зможуть подавати заяву раніше, проте вони все ще повинні мати статус резидента для отримання водійських посвідчень.

Права для 17-річних водіїв

Молоді водії віком 17 років зможуть керувати автомобілем лише в присутності супроводжуючого дорослого протягом півроку або до досягнення повноліття. Супроводжуючий повинен бути здоровим та тверезим. Вимоги до нього: вік не менше 24 років, досвід водіння категорії “B” не менше 5 років, відсутність заборон на керування автомобілями протягом останніх 5 років. Якщо за кермом сидить 17-річний водій, перевірка на тверезість стосується також пасажирів.

Випробувальний термін для нових водіїв

Водії, які нещодавно отримали права, підлягатимуть обмеженням протягом 2 років. У цей період їм дозволено рухатися з певними обмеженнями: на автомагістралях та швидкісних дорогах максимально 100 км/год, на звичайних дорогах поза населеними пунктами – 80 км/год, а в населених пунктах – 50 км/год. Також у випробувальний термін водіям заборонено перевозити пасажирів таксі та допустима нульова рівень алкоголю під час керування.

Зміни для сільськогосподарських тракторів

Не обійдеться й без змін для сільськогосподарських тракторів: планується підвищення допустимої швидкості з 30 км/год до 40 км/год. Автори законопроекту аргументують це тим, що сучасні трактори є безпечнішими за старіші моделі.

Це цікаво: Перевірте негайно свої права та техпаспорт: водіїв штрафують на 3400 гривень за одну поширену помилку

Нове в роботі екзаменаторів

Зміни також зачеплять і діяльність екзаменаторів з дорожнього руху. Тепер їм дозволять поєднувати проведення іспитів з роботою інструкторів в автошколах.

Отже, нові правила мають набути чинності у 2025 році, після затвердження урядом і Сеймом. Але до кінця березня 2025 року проект закону може бути доопрацьований та обговорений. Важливо слідкувати за цими змінами, адже вони можуть вплинути на всіх водіїв, зокрема й українців.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

54 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago