Categories: Статті

І навіть штрафу не буде: на якому транспорті можна їздити без водійських прав

Яким транспортом можна керувати без водійських прав?

Керування транспортним засобом без водійських прав зазвичай карається штрафами. Однак є певні види транспорту, на яких дозволено їздити навіть без цих документів. Про це розповідає SUVNews, посилаючись на публікацію адвоката Мар’яна Сащука в Instagram.

На чому можна їздити без водійських прав

Згідно з законодавством, ви маєте право керувати мопедами та скутерами з потужністю до 3 кВт без водійських прав і реєстрації. Проте адвокат радить завжди мати при собі документи з технічними характеристиками транспортного засобу. Це може допомогти уникнути неприємностей з поліцією.

Електричний транспорт

Якщо ж ваш електричний транспортний засіб має електромотор потужністю від 3 до 4 кВт, то для керування ним на дорогах загального користування потрібно водійське посвідчення категорії А1. А в разі, якщо потужність електромотора перевищує 4 кВт або об’єм двигуна автомобіля більший ніж 50 куб. см, вам знадобиться водійське посвідчення категорії А.

Читайте також: У 2025 році на водіїв чекають суттєві зміни: торкнеться і українців

Зазначимо, що отримати ці категорії посвідчення можна лише з 16-річного віку. Юрист також підкреслює, що водії з категоріями А та А1 повинні мати реєстраційний документ на транспортний засіб і страховку, адже вони є повноцінними учасниками дорожнього руху.

Штрафи за відсутність водійського посвідчення

Якщо ви не можете показати поліцейському своє водійське посвідчення або документи на автомобіль, це може призвести до штрафу. Згідно зі статтею 125 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за таке правопорушення передбачено штраф у розмірі 425 гривень.

Тож якщо ви плануєте виїзд на дорогу на будь-якому з вищезгаданих видів транспорту, не забудьте ознайомитися з правилами та мати при собі усі необхідні документи!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

39 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago