Сергій Куюн, директор Консалтингової групи А-95, пояснив, що в Україні існують різні ставки акцизу на різні види палива. Однак, за його словами, з початку другого півріччя 2024 року планується введення нових акцизних податків на паливо. Ця ініціатива спрямована на збалансування справедливості, фінансових потреб держави та впливу на економіку. Про це він написав у своїй статті для ZN.UA.
Куюн зауважив, що в країнах Європи ціни на пальне встановлюються відповідно до потреб держави. Україна також планує підвищення акцизів, враховуючи фінансові можливості населення та потреби бюджету. За його словами, акцизи на бензин в Україні є найвищими порівняно з автогазом та дизельним паливом.
Він повідомив, що Мінфін пропонує з другого півріччя 2024 року встановити такі ставки акцизів:
– бензин — 242,6 євро за 100 літрів;
– дизельне паливо — 177,6 євро за 100 літрів;
– автогаз — 55,6 євро за 1000 літрів;
Це призведе до додаткових надходжень до державної скарбниці у розмірі 1,5 мільярда гривень щомісяця.
Уряд підтримав підвищення акцизів на паливо, але це рішення ще має бути затверджене Радою. Враховуючи запропоновані ставки, можна приблизно розрахувати, на скільки зростуть ціни на пальне. Планується підвищення акцизів поступово протягом 5 років:
Ставка для бензину збільшиться в 1,7 рази, з 213 до 359 євро за 1000 літрів, що означає зростання ціни на бензин на 7,3 грн за літр.
Для дизельного палива акциз планується підвищити в 2,4 рази, зі 139 до 330 євро за 1000 літрів, що при такому ж курсі євро означає зростання ціни на дизель на 9,6 грн за літр.
Акциз на скраплений газ пропонується підвищити з 52 до 70 євро за 1000 літрів, що призведе до збільшення ціни за літр на 0,9 грн.
Куюн запропонував варіант розрахунків, які розробила Консалтингова група “А-95”, що дозволить досягти тих самих доходів до держбюджету у розмірі 1,5 млрд гривень, але з меншим впливом на громадян.
Дизельне паливо використовується в основному у сфері бізнесу та промисловості, тому його подорожчання призведе до збільшення цін на товари і послуги для споживачів. Консалтингова група “А-95” вважає, що оптимальна ставка акцизу на дизпаливо має бути 165 євро.
Бензин має велике податкове навантаження, тому його ціну складніше підвищувати. Аналітики розглядають можливе збільшення ціни з 213,5 до 225 євро.
На автогаз запропоновано збільшити акциз з 52,6 євро до 135 євро. Куюн пояснив це тим, що протягом 15 років діяла податкова пільга для автогазу, і тепер Україна імпортує його великі обсяги. Також високий відсоток автогазу, який імпортується, є російського походження.
Експерт вважає, що підтримувати пільги для автогазу далі є абсолютно неприйнятно і шкідливо. Час податкових канікул минув, і цей сегмент не можна ігнорувати.
Він також додав, що можна продовжувати шукати альтернативні підходи до оподаткування, але в будь-якому випадку це призведе до зростання цін на паливо на 2-5 гривень за літр, залежно від його типу.
“Які саме заходи будуть вжиті, залежить від готовності держави зробити справжні кроки, які можуть бути непопулярними, але вже необхідними”, – підсумував Куюн.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Багато водіїв в Україні намагаються заправляти бак «під зав’язку», щоб якомога рідше їздити на заправку.…
З 1 листопада в усіх містах України запроваджують нові правила обмеження швидкості для автомобілів. Водіям,…
Перед холодами українці все більше хвилюються про можливі блекаути через атаки російських окупантів на енергетичну…
Сучасні автомобілі зазвичай мають просту конструкцію автоматичної коробки передач (АКПП), де режими перемикання розташовані в…
У травні в Україні вступив у силу новий закон про мобілізацію, який змінив правила військового…
З наближенням зими українським водіям потрібно змінювати літні шини на зимові. Це знову піднімає багато…