Сергій Куюн, директор Консалтингової групи А-95, пояснив, що в Україні існують різні ставки акцизу на різні види палива. Однак, за його словами, з початку другого півріччя 2024 року планується введення нових акцизних податків на паливо. Ця ініціатива спрямована на збалансування справедливості, фінансових потреб держави та впливу на економіку. Про це він написав у своїй статті для ZN.UA.
Куюн зауважив, що в країнах Європи ціни на пальне встановлюються відповідно до потреб держави. Україна також планує підвищення акцизів, враховуючи фінансові можливості населення та потреби бюджету. За його словами, акцизи на бензин в Україні є найвищими порівняно з автогазом та дизельним паливом.
Він повідомив, що Мінфін пропонує з другого півріччя 2024 року встановити такі ставки акцизів:
– бензин — 242,6 євро за 100 літрів;
– дизельне паливо — 177,6 євро за 100 літрів;
– автогаз — 55,6 євро за 1000 літрів;
Це призведе до додаткових надходжень до державної скарбниці у розмірі 1,5 мільярда гривень щомісяця.
Уряд підтримав підвищення акцизів на паливо, але це рішення ще має бути затверджене Радою. Враховуючи запропоновані ставки, можна приблизно розрахувати, на скільки зростуть ціни на пальне. Планується підвищення акцизів поступово протягом 5 років:
Ставка для бензину збільшиться в 1,7 рази, з 213 до 359 євро за 1000 літрів, що означає зростання ціни на бензин на 7,3 грн за літр.
Для дизельного палива акциз планується підвищити в 2,4 рази, зі 139 до 330 євро за 1000 літрів, що при такому ж курсі євро означає зростання ціни на дизель на 9,6 грн за літр.
Акциз на скраплений газ пропонується підвищити з 52 до 70 євро за 1000 літрів, що призведе до збільшення ціни за літр на 0,9 грн.
Куюн запропонував варіант розрахунків, які розробила Консалтингова група “А-95”, що дозволить досягти тих самих доходів до держбюджету у розмірі 1,5 млрд гривень, але з меншим впливом на громадян.
Дизельне паливо використовується в основному у сфері бізнесу та промисловості, тому його подорожчання призведе до збільшення цін на товари і послуги для споживачів. Консалтингова група “А-95” вважає, що оптимальна ставка акцизу на дизпаливо має бути 165 євро.
Бензин має велике податкове навантаження, тому його ціну складніше підвищувати. Аналітики розглядають можливе збільшення ціни з 213,5 до 225 євро.
На автогаз запропоновано збільшити акциз з 52,6 євро до 135 євро. Куюн пояснив це тим, що протягом 15 років діяла податкова пільга для автогазу, і тепер Україна імпортує його великі обсяги. Також високий відсоток автогазу, який імпортується, є російського походження.
Експерт вважає, що підтримувати пільги для автогазу далі є абсолютно неприйнятно і шкідливо. Час податкових канікул минув, і цей сегмент не можна ігнорувати.
Він також додав, що можна продовжувати шукати альтернативні підходи до оподаткування, але в будь-якому випадку це призведе до зростання цін на паливо на 2-5 гривень за літр, залежно від його типу.
“Які саме заходи будуть вжиті, залежить від готовності держави зробити справжні кроки, які можуть бути непопулярними, але вже необхідними”, – підсумував Куюн.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…