В Україні можуть відновити продаж бензину стандарту Євро-0
В Україні знову заговорили про можливість відновлення продажу бензину стандартів Євро-0–2. Експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін у коментарі УНІАН повідомив, що Кабінет Міністрів розглядає це у зв’язку з руйнуванням Кременчуцького нафтопереробного заводу під час червневих обстрілів 2025 року. Після ударів головний НПЗ країни вийшов з ладу, що загрожує дефіцитом пального. Щоб пом’якшити наслідки, Льоушкін пропонує запустити міні-НПЗ, як це вже робили під час минулих криз, але офіційного рішення уряду поки що немає.
Перехід на сучасні стандарти
Протягом останніх років в Україні послідовно забороняли бензини стандартів Євро-0, Євро-1, Євро-2, а з січня 2024-го до переліку додали й Євро-3 та Євро-4. Нині на заправках дозволено виключно паливо Євро-5. Воно регламентує вміст шкідливих домішок: сірка в Євро-1 не перевищує 0,1%, у Євро-2 – 0,02%, а в Євро-3/4 – максимум 0,003%.
Запровадження з 1 січня 2024 року вимоги продавати лише Євро-5 значно підвищило якість пального, зазначає Інститут споживчих експертиз. Висока маржа та активна робота правоохоронців знизили мотивацію для підробок, тож ризики для водіїв суттєво зменшилися.
Нові норми щодо біоетанолу
З 1 травня 2025 року бензин в Україні має містити щонайменше 5% біоетанолу. Це призвело до того, що багато автовласників почали обирати високооктанове паливо без добавок спирту. Операторам ринку фактично дозволили продавати “чистий” бензин до січня 2026 року – штрафи за невідповідність почнуть діяти тільки з наступного року.
Наразі українці чекають на офіційну позицію уряду: повернення бензину Євро-0 може знизити вартість пального, але негативно позначитися на екології та роботі двигунів.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Топ-3 німецькі позашляховики, які краще обійти стороною, щоб не жити на СТО
- Не всі штрафи законні: як оскаржити незаконне покарання за перевищення швидкості
- Заберуть права назавжди або відправлять за грати на 5 років: нові правила для водіїв