Categories: Автоновини

В Україні з’являться платні дороги: коли та як це станеться

В Україні активно обговорюють впровадження платних доріг, але ця новація поки що стосуватиметься лише окремих ділянок, що відповідають економічним критеріям. Як зазначив ексзаступник міністра інфраструктури Віктор Довгань, для забезпечення доцільності таких доріг щоденний рух повинен становити не менше 20 тисяч автомобілів, повідомляє Hromadske.

Потенційні платні маршрути

Міністерство розвитку громад розглядає можливість введення плати за проїзд на шести основних ділянках:

  • Бориспіль — Полтава
  • Київ — Рівне
  • Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв
  • Ягодин — Ковель — Луцьк
  • Харків — Дніпро — Запоріжжя
  • Херсон — Миколаїв

Крім того, пропонуються інші ділянки, які можуть стати платними:

  • Новий мостовий перехід у Кременчуці
  • Велика Кільцева дорога в Києві
  • Траса Краковець — Львів
  • Поєднання Житомирської та Одеської трас

Читайте також: З 2025 року «Зелену картку» більше не потрібно друкувати

Тарифи на проїзд

Кабінет Міністрів України вже затвердив вартість проїзду на платних дорогах. Тарифи залежать від типу транспорту:

  • Мотоцикли, легкові автомобілі, мікроавтобуси, вантажівки до 3,5 тонни: 0,023 € за кілометр (близько 1 гривні).
  • Вантажівки від 3,5 до 12 тонн та автобуси: 0,045 € за кілометр (приблизно 2 гривні).
  • Вантажівки понад 12 тонн, великі автобуси та автопоїзди: 0,133 € за кілометр (близько 5,84 гривні).

Остаточну вартість проїзду визначатиме оператор дороги (можливі варіанти — “Укравтодор” або обласна адміністрація), однак тариф не перевищуватиме максимально встановлений рівень урядом.

Хто платитиме?

На початковому етапі платні дороги в першу чергу стосуватимуться вантажного транспорту. Експерт із транспортного моделювання Дмитро Беспалов уточнив, що введення плати для приватних автомобілів поки що не планується. Основна мета — зібрати кошти для утримання та ремонту доріг, які найбільше використовуються вантажівками.

Це цікаво: Зупинка авто по-новому в Україні: чому водії масово скаржаться на патрульних

Економічна доцільність

Запровадження платних доріг викликало гарячі дискусії серед експертів та водіїв. Головні питання залишаються економічною доцільністю, впливом на вантажоперевізників, а також готовністю дорожньої інфраструктури до такого нововведення. Хоча цей крок вважається важливим для розвитку транспортної мережі України, реалізація залежатиме від аналізу транспортного потоку та фінансової ефективності кожної конкретної ділянки.

Залишайтеся в курсі останніх новин, підписавшись на нас в Google НОВИНИ! Отримуйте більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Recent Posts

Скільки років здатна прослужити зимова гума і як швидко вона втрачає свої якості

Дізнайтеся, скільки часу служить зимня резина та як швидко вона втрачає свої якості. Важливі факти…

2 години ago

MG готує до прем’єри бюджетний пікап з електричним та дизельним двигуном

MG готує прем’єру нового пікапа P9 з електричною та турбодизельною версією, що поєднує стиль і…

2 години ago

Коли і як водіям потрібно вмикати покажчики повороту: правила, обов’язки та штрафи

Водії зобов'язані вмикати покажчики повороту під час зміни напрямку руху. Це запобігає аваріям і відповідальності…

3 години ago

Перевірте негайно свої права та техпаспорт: водіїв штрафують на 3400 гривень за одну поширену помилку

Перевірте свої права та техпаспорт: штрафи до 3400 грн чекають на водіїв за невірні категорії.…

3 години ago

Штраф 4500 гривень за керування авто у куртці: де водіїв карають за їзду у верхньому одязі

Водії у Великобританії можуть отримати штраф 4500 грн за носіння куртки під час керування авто.…

4 години ago

Чому не можна категорично міняти моторне мастило кожні 10 тисяч кілометрів

Дізнайтесь, чому заміна моторного мастила кожні 10 тисяч км може бути шкідливою для двигуна вашого…

4 години ago