Група народних депутатів від фракції “Слуга народу” 20 лютого зареєструвала законопроект про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та Закону “Про дорожній рух”, щоб зробити дороги безпечнішими. Авторами законопроекту є депутати Максим Павлюк, В’ячеслав Медяник, Сергій Швець та інші. Законопроект був розроблений у співпраці з МВС та Національною поліцією.
У законі “Про дорожній рух” запропоновано ввести нові правила щодо порушень безпеки на дорозі, які будуть фіксуватися автоматично.
Ці порушення включають:
-перевищення швидкості;
-проїзд ділянки дороги з надмірною швидкістю;
-проїзд на червоне світло світлофора;
-неправильне паркування;
-порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів;
-виїзд на зустрічну смугу;
-рух через залізничний переїзд;
-рух транспорту по тротуарах чи пішохідних доріжках;
У статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), яка стосується порушень швидкісного режиму, депутати пропонують внести зміни. Згідно з цими змінами, водії не лише за перевищення швидкості на більш як 20 км/год будуть нести відповідальність, а й за проїзд певної відстані з перевищенням середньої швидкості руху, встановленої для даної дороги.
Це означає, що для визначення, чи порушено правила щодо швидкості руху, буде обчислюватися середня швидкість автомобіля на певній ділянці дороги. Це вимірюється як відстань, яку авто пройшло, поділена на час, який це зайняло. Якщо ця середня швидкість перевищить установлені норми, то це буде вважатися порушенням.
Середню швидкість руху автомобілів буде визначати спеціальне обладнання, такі як камери фото- та відеофіксації, за допомогою пристроїв, які працюють за принципом “відстань/час”- зафіксована не менш ніж двома зонами контролю.
Вони вважають, що впровадження такої системи дозволить значно зменшити кількість аварій на дорогах і забезпечить більш ефективний спосіб виявлення порушників.
Також депутати пропонують покласти відповідальність на водіїв, які використовують автомобілі з шинами, які не відповідають вимогам безпеки та технічного стану (зокрема, щодо сезонності).
Зараз українське законодавство частково регулює використання шин відповідно до погодних умов. Наприклад, якщо дорога мокра або слизька, рекомендується використовувати відповідні шини.
На їх думку, цей законопроект допоможе підвищити усвідомленість водіїв та застосовувати адміністративну відповідальність за порушення правил користування автомобілем, включаючи встановлення непридатних шин.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…