Питання безпеки автомобілів є одним з найважливіших критеріїв для вибору транспортного засобу. Однією з давно обговорюваних тем є порівняння безпеки електричних і традиційних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ).
Частота пожеж: електромобілі проти бензину
Якщо розглядати ці показники відносно кількості авто, то виявляється, що бензинові машини загоряються на 80% частіше.
За даними EV FireSafe, з 2010 по червень 2023 року у світі було зафіксовано 393 пожежі електромобілів, що пов’язані з несправностями тягових батарей. Порівняно з виробництвом близько 30 мільйонів електропоїздів за цей період, то можна вважати, що ця статистика вказує на низьку частоту виникнення пожеж серед електромобілів.
Пожежі у електромобілях часто виникають через теплове перегрівання в батареї, що може бути спричинене фізичним пошкодженням або коротким замиканням в одному з елементів батареї. Проте завдяки прогресу в технології акумуляторів, які включають у себе ефективні системи охолодження та ізоляції, кількість таких випадків стала значно меншою.
Батареї нового покоління використовують такі елементи безпеки, як міканітові листи і клапани скидання тиску, для того щоб зменшити ризик пожежі або вибуху.
Вага та безпека
Одне з головних занепокоєнь щодо безпеки електромобілів полягає у їхній вазі та можливому впливі на безпеку під час зіткнень. Раніше електромобілі, які і зазвичай були модифіковані з бензинових автомобілів, мали високовольтну систему, розташовану близько до землі, що створювало потенційну загрозу безпеці. Однак введення технології CTB (Cell-To-Body) змінило цю ситуацію, покращивши безпеку електромобілів.
Технологія CTB (Cell-To-Body) включає тягову батарею як необхідну складову силової рами електромобіля, яка фактично є його підлогою. Завдяки цьому, підвищується стійкість автомобіля до викручувань і допомагає поглинати енергію удару.
Крім того, спеціальний амортизуючий шар захищає елементи батареї від пошкоджень. Сучасні електромобілі, які побудовані на спеціальних платформах, що враховують вимоги безпеки, показують ефективність цієї технології.
Порівняння краш-тестів: Електромобілі проти бензину
Результати краш-тестів, проведених Euro-NCAP, допомагають оцінити, наскільки безпечні автомобілі у реальних умовах. Порівнюючи електромобілі з бензиновими авто у схожих категоріях, можна виділити NIO ES7 та Land Rover Discovery Sport як ілюстративні приклади.
У сегменті безпеки дорослих пасажирів NIO ES7 отримав 93%, що краще, ніж Discovery Sport з його 84%. ES7 також показав хороший результат у безпеці пішоходів – 80% проти 71% у Discovery Sport. Проте у тестах безпеки дітей Discovery Sport виявився кращим з 89%, тоді як ES7 отримав 85% через відсутність кріплень ISOFIX.
Результати краш-тестів на різних автомобілях, таких як BYD Yuan Plus і Mercedes-Benz EQE, показують, що електромобілі краще за бензинові автомобілі.
Таким чином, дані ясно показують, що електромобілі не просто відповідають, але часто перевершують безпекові стандарти, які встановлені для бензинових автомобілів. Це спростовує помилкову думку про те, що електромобілі менш безпечні.
Завдяки новітнім технологіям батарей і безпечним конструкціям, електромобілі стають все більш переконливим та безпечним вибором для водіїв.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…