Categories: Автоновини

Юрист пояснив, чи законно зупиняти автомобілі для вручення повістки

У зв’язку із повномасштабним вторгненням військ РФ, в Україні було введено військовий стан, який триватиме до 14 лютого 2024 року, разом із загальною мобілізацією громадян. Повістки можуть бути вручені військовозобов’язаним у будь-якому місці: за місцем прописки, у магазинах, на вулицях, у навчальних закладах, на роботі, на блокпостах та навіть у громадському транспорті.

Щодо автомобілістів, юрист і адвокат Ростислав Кравець вказав, що представники ТЦК та СП не мають повноважень зупиняти транспортні засоби та перевіряти документи. Це право належить лише представникам Національної поліції, СБУ, ЗСУ, Держприкордонслужби та Нацгвардії.

Отже, якщо представники ТЦК не можуть перевірити документи, вони не можуть виписати повістку, оскільки не можуть ідентифікувати особу за кермом автомобіля або в салоні. Їм буде дозволено робити це лише за умови наявності представника поліції в групі, який запросить водія надати документи.

У випадку, якщо ваш автомобіль все ж зупинили і намагаються вручити повістку, дотримуйтеся таких правил:

– Попросіть посвідчення.
– Не виходьте з машини та не надавайте жодних документів.
– Знімайте на відео всі події на дорозі.
– Викличте Нацполіцію.

Пам’ятайте, що ви маєте законне право відмовитися від повістки. Ви можете скористатися цим правом у випадках:

– Якщо документ виписано з порушенням закону, наприклад, дані дописували до частково заповненого бланку повістки.
– Якщо у повістці вказані неправильні дані одержувача.
– Якщо повістку вручає уповноважена особа без печатки або певні дані вносили без присутності одержувача.

“Належним врученням повісток є особисте вручення документа з підписом у присутності двох свідків або зафіксоване відеозаписом. За порушення цих правил вручення повістки вважається незаконним”, – наголосив юрист.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago