Categories: Автоновини

Юрист пояснив, чи законно зупиняти автомобілі для вручення повістки

У зв’язку із повномасштабним вторгненням військ РФ, в Україні було введено військовий стан, який триватиме до 14 лютого 2024 року, разом із загальною мобілізацією громадян. Повістки можуть бути вручені військовозобов’язаним у будь-якому місці: за місцем прописки, у магазинах, на вулицях, у навчальних закладах, на роботі, на блокпостах та навіть у громадському транспорті.

Щодо автомобілістів, юрист і адвокат Ростислав Кравець вказав, що представники ТЦК та СП не мають повноважень зупиняти транспортні засоби та перевіряти документи. Це право належить лише представникам Національної поліції, СБУ, ЗСУ, Держприкордонслужби та Нацгвардії.

Отже, якщо представники ТЦК не можуть перевірити документи, вони не можуть виписати повістку, оскільки не можуть ідентифікувати особу за кермом автомобіля або в салоні. Їм буде дозволено робити це лише за умови наявності представника поліції в групі, який запросить водія надати документи.

У випадку, якщо ваш автомобіль все ж зупинили і намагаються вручити повістку, дотримуйтеся таких правил:

– Попросіть посвідчення.
– Не виходьте з машини та не надавайте жодних документів.
– Знімайте на відео всі події на дорозі.
– Викличте Нацполіцію.

Пам’ятайте, що ви маєте законне право відмовитися від повістки. Ви можете скористатися цим правом у випадках:

– Якщо документ виписано з порушенням закону, наприклад, дані дописували до частково заповненого бланку повістки.
– Якщо у повістці вказані неправильні дані одержувача.
– Якщо повістку вручає уповноважена особа без печатки або певні дані вносили без присутності одержувача.

“Належним врученням повісток є особисте вручення документа з підписом у присутності двох свідків або зафіксоване відеозаписом. За порушення цих правил вручення повістки вважається незаконним”, – наголосив юрист.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

46 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago