Чому сучасні турбодвигуни варто глушити одразу після зупинки

Довгі роки водії вважали за необхідне дати мотору з турбонаддувом попрацювати на холостих обертах кілька хвилин після їзди, щоб убезпечити турбіну від перегріву. Проте сучасні автомобілі вже не потребують таких додаткових процедур.

У минулому для запобігання проблемам із турбіною використовували турботаймери, які дозволяли продовжувати циркуляцію оливи після вимкнення двигуна. Адже під час інтенсивної їзди температура лопатей турбіни може підніматися до 900 °C, і без постійного мастила масло загоралося, утворюючи шкідливі нагар і відкладення. Раптове відключення двигуна зупиняло подачу оливи, і гаряча турбіна ризикувала отримати пошкодження.

Сьогодні ж інженери значно модернізували системи охолодження та змащення. Більшість сучасних автомобілів оснащені електричними помпами та клапанами, що підтримують циркуляцію оливи ще деякий час після зупинки мотора. Це гарантує безпечне і швидке зниження температури турбіни без необхідності тримати двигун на холостих обертах.

Отже, якщо у вас новіша модель з турбонаддувом, не потрібно чекати кілька хвилин перед вимкненням. Ви можете сміливо вимикати запалювання одразу після зупинки — це зручно, економно та безпечно для силового агрегату.

Джерело uamotors.com.ua
Читайте також