Автоматичні трансмісії тривалий час поступалися механічним в плані надійності. Вони частіше ламалися й погано піддавалися ремонту. Проте ситуація змінилася, і сьогодні існує чимало таких АКПП, які можуть дати фору будь-якій механіці. Давайте розглянемо найнадійніші “автомати”.
На думку спеціалістів, головним критерієм надійності АКПП є пробіг, до якого трансмісія працює без поломок, передаючи ведучим колесам обертовий момент, за умови дотримання правил експлуатації та регулярного обслуговування.
Крім того, оцінюється складність конструкції, ремонтопридатність і міцність компонентів. Сумарність усіх показників визначає здатність АКПП витримувати максимальну потужність двигуна.
Цим умовам відповідає класична гідротехнічна автоматична трансмісія, яка не лише відповідає, а й часто перевершує роботизовані коробки й АКПП з варіатором. У тих конструкціях більш складна, тому вони частіше ламаються і не завжди піддаються ремонту.
Ця японська коробка випускалася більше 20 років: з 1990 по 2013 рік. Вона займає перші місця в рейтингах найнадійніших в світі вже не один рік.
4-ступенева трансмісія була розроблена для внутрішнього ринку та призначалася для автомобілів з атмосферними двигунами об’ємом 1,3-1,8 л, такими як Toyota Corolla, Yaris та інші моделі, створені на тій же платформі.
Ресурс трансмісії – понад 500 тис. км. Але практика показала, що коробка здатна витримати і 1 млн км пробігу при належному обслуговуванні та правильній експлуатації.
Автомобілі цієї німецької марки стали синонімом високої надійності та відмінної якості. Такій репутації вони у багатьох аспектах зобов’язані своїм “рідним” трансмісіям 4G-Tronic. Заявлений ресурс – майже 700 тис. км. Проте на практиці він зазвичай перевищує 1 млн км. На думку експертів та шанувальників марки, ця коробка – найкраща в світовій історії.
Читайте також: Поліція назвала порушення, яке здійснюють 60% водіїв України
Ще один вдалий продукт, розроблений конструкторами Aisin та BorgWarner в середині 80-х років. Спочатку з’явилася версія для повнопривідних автомобілів.
Першими автомобілями з цією трансмісією були Toyota Hilux і 4Runner, а згодом з’явилася версія для задньопривідних моделей, яку ставили як на прості седани, так і спорткари, такі як Toyota Supra і Lexus SC 300.
Згодом виникла ціла серія трансмісій – 30-40 (або A340). Багато фахівців вважають моделі цього сімейства найнадійнішими в світі за всю історію автоматичних коробок. Причому експерти не можуть назвати конкретного лідера серед даного сімейства, оскільки всі трансмісії вийшли дуже вдалими.
У США “автомати” з’явилися ще в 50-х роках і користувалися великим успіхом. А в 1980 році була створена трансмісія, яку незабаром визнали супернадійною. Це був “автомат” від компанії Ford, оснащений функцією овердрайв – підвищеною передачею.
Сімейство AOD випускалося протягом 35 років. Їми оснащувалися автомобілі до 2014 року, такі як Crown Victoria, Mustang, Expedition та інші популярні моделі.
Заявлений ресурс досить скромний – всього кілька сотень тисяч кілометрів. Але насправді АКПП здатна витримати без поломок понад 1 млн км пробігу при належному догляді, профілактиці і регулярній заміні масла.
Цю 4-ступеневу трансмісію створили інженери японської компанії Jatco, яка тісно співпрацює з автопровідником Nissan. “Автомат” розроблений наприкінці 80-х років спеціально для невеликих машин з двигунами об’ємом 1,3-1,6 л.
Спочатку вона призначалася виключно для внутрішнього ринку, але дуже швидко її почали встановлювати на машини, що експортувалися. Окрім моделей Nissan, коробкою оснащували автомобілі Mazda і Ford. На думку спеціалістів, це один з найкращих пристроїв для бюджетних легковиків.
Цей 5-ступеневий “автомат” з’явився в 2003 році. Його найчастіше встановлювали на автомобілі з моторами V6. Трансмісія має кілька позначень: в автомобілях Mitsubishi вона фігурує як 5AWF, а в моделях Toyota – A750E.
Коробка чудово зарекомендувала себе. Автомобілі, в якій вона стоїть, стабільно займають перші місця у рейтингах найнадійніших моделей серед уживаних машин. Хоча деякі спеціалісти вважають, що коробка недостатньо економічна і не завжди добре управляє тягою.
Проте всі ці недоліки компенсуються запасом міцності. А він дійсно вражає, особливо якщо врахувати, що трансмісію встановлюють на важкі автомобілі з потужними двигунами. За належного догляду і регулярної зміни масла коробка витримує понад 500 тис. км пробігу.
Це цікаво: У водіїв в Україні забирають права за відсутність однієї речі в авто: хто під загрозою
Окрім Ford, надійні “автомати” випускала також компанія Chrysler. Один з них – пристрій з індексом 45RFE.
Трансмісія має 4 ступені, розганяючу передачу та міцні деталі, які розраховані на взаємодію з потужними 4,7-літровими двигунами. За управління швидкостями відповідає електронний блок.
Цей 6-ступеневий “автомат” добре відомий українським водіям. Його встановлюють на багатьох машинах різних компаній: Audi, BMW, Volkswagen, Skoda тощо.
Основним його недоліком є система охолодження. Попри це, трансмісія вважається однією з найнадійніших. Автомобілі з коробкою Aisin часто використовуються в таксі.
Автомат з 8 ступенями, створений німецькою компанією Zahnrad Fabrik, є одним з найнадійніших. Його часто ставлять на машини з двигунами з обертовим моментом до 900 Нм.
Коробку не можна назвати ідеальною, оскільки є ряд недоліків. Але зате вона славиться міцною конструкцією, швидкими перемиканнями та економією пального.
Ця корейська 6-ступенева трансмісія для передньопривідних автомобілів – власна розробка концерну Hyundai. Українським автовласникам вона відома за автомобілями Accent, Elantra, Kia. Заявлений ресурс – трохи менше 300 тис. км.
Трансмісія вважається непоганою, але не найнадійнішою. Поломки найчастіше трапляються через проблеми з соленоїдами та/або гідроблоком. Проте за регулярного догляду і правильної експлуатації “автомат” здатен прослужити майже вдвічі довше – 500 тис. км.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Часто українці воліють купувати автомобілі з круїз-контролем, покладаючись на цю зручну функцію під час їзди.…
Іноді можна побачити, як власники припаркованих автомобілів вставляють пластикові пляшки між аркою та колесом транспортного…
Сусідство з фурою на автомагістралі мало кому з водіїв буде до душі, однак і самі…
В Україні заборонено експлуатацію транспортних засобів із технічними несправностями. До таких можна віднести проблеми гальмівної…
Відомий американський автомеханік Скотті Кілмер попередив власників старих автомобілів про потенційну проблему під час прогрівання…
Практично будь-який автомобіліст знає, навіщо в машині потрібні сонцезахисні козирки. Вони дають змогу захиститися від…