Фото: Renault
В Україні автолюбителі воліють вибирати кросовери на вторинному ринку – дешевше, простіше і вибір ширший. При цьому головною проблемою при купівлі вживаного автомобіля, як і раніше, залишається відсутність гарантій надійності. Не в останню чергу це стосується трансмісії, яка майже завжди зараз представлена «автоматом». Механік одного з київських автосервісів з 15-річним стажем роботи розповів «SUV News» про моделі кросоверів з найбільш довговічними АКПП.
На ці кросовери в минулому ставили легендарні 4-ступінчасті 4EAT. Їх можна було зустріти на більшості версій Subaru з двигунами до 3,0 літра. За словами фахівця, свого часу цей «автомат» вважався еталоном надійності в автопромі. Завдяки унікальній електронній системі навантаження дозується максимально точно, а ефективна технологія охолодження запобігає перегріву і підвищеному зносу навіть при активній їзді.
Серед ключових переваг цієї АКПП виділяється висока ремонтопридатність: гідроблок легко обслуговується, соленоїди розбірні і доступні. У разі акуратної експлуатації і при правильному обслуговуванні коробка може пройти до півмільйона кілометрів.
Тут встановлювалася 5-ступінчаста трансмісія A5AWF, яка взяла все найкраще від важких позашляховиків Toyota. Ключовими особливостями агрегату є грамотна система підігріву і охолодження трансмісійної рідини, що дає можливість уникнути перегріву при інтенсивній експлуатації.
Єдиною вразливістю КПП є її гідротрансформатор, який виходить з ладу вже після 180-200 тисяч кілометрів. Якщо не брати це до уваги, трансмісія здатна прослужити до 500 тисяч кілометрів без серйозних ремонтів.
На першу генерацію цього кросовера з бензиновим Skyactiv ставили класичний 6-ступінчастий FW6A-EL, який став свого роду відповіддю «автоматам» ZF від Audi і BMW. Багато в чому трансмісія повторює легендарну TF-81SC від Aisin. Якщо не перевантажувати коробку і своєчасно міняти мастило, термін служби може досягти півмільйона кілометрів. У той же час варто враховувати, що АКПП схильна до перегріву при жорсткому водінні і частих поїздках по бездоріжжю.
На першому поколінні моделі ставився 6-ступінчастий 09M, розроблений японським Aisin за спецзамовленням Volkswagen. Ця коробка може пройти без капремонту 300-400 тисяч кілометрів, але її слабким місцем залишається не дуже надійний теплообмінник, який можна замінити на зовнішній радіатор, що значно подовжує ресурс трансмісії.
Сьогодні на версіях популярного кросовера з повним приводом і 2,0-літровим мотором можна зустріти 4-ступінчасту DP8, яка відмінно зарекомендувала себе на Captur і Nissan Terrano. Ресурс цієї коробки може досягати 300 тисяч кілометрів, але лише в разі акуратної їзди. Постійна експлуатація на бездоріжжі скоротить його вдвічі.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…