Сучасні автомобілі стають все більш технологічними. Виробники змагаються у впровадженні нових електронних помічників, покликаних зробити водіння безпечнішим і комфортнішим. Однак не всі інновації працюють так, як задумано. Деякі з них не тільки не допомагають, а й можуть відволікати, збивати з пантелику або навіть створювати небезпеку на дорозі.
В SUV News зібрали 5 автомобільних технологій, які викликають найбільше критики серед експертів і самих водіїв.
Системи утримання смуги руху
На перший погляд, це корисна технологія, що допомагає уникнути випадкового виїзду за межі смуги. Проте на практиці вона часто спрацьовує надто різко або з затримкою.
У багатьох авто система «плутає» розмітку, особливо на зношених дорогах, і може втрутитися в керування у невідповідний момент. Деякі водії скаржаться, що через різкі підрулювання електроніки авто може навіть потрапити у небезпечну ситуацію.
Автоматичне екстрене гальмування
Технологія покликана запобігати зіткненням, але вона не завжди правильно оцінює дорожню ситуацію.
Часті помилкові спрацювання трапляються при проїзді під мостами, у щільному потоці чи при несподіваній появі тіні на дорозі. У результаті автомобіль може різко зупинитися без потреби, створивши ризик наїзду ззаду.
Експерти радять не покладатися лише на цю систему, а завжди контролювати ситуацію самостійно.
Надмірно складні мультимедійні екрани
Великі сенсорні дисплеї сьогодні є майже в кожному новому авто. Проблема в тому, що вони замінюють звичні механічні кнопки навіть для базових функцій – клімат-контролю, налаштувань дзеркал чи гучності музики.
Водію доводиться відволікатися від дороги, щоб знайти потрібну опцію у меню, що підвищує ризик ДТП.
За даними досліджень, використання складних сенсорних інтерфейсів збільшує час відволікання від дороги на 30–50% у порівнянні з традиційними кнопками.
Системи автоматичного паркування
Звучить зручно: натиснув кнопку – і авто саме припаркувалося. Та насправді ця функція часто працює повільно, не завжди адекватно оцінює відстань до перешкод та іноді зовсім відмовляється завершувати маневр.
У складних дворових умовах чи на тісних паркінгах водію нерідко доводиться брати ситуацію під власний контроль. Через це технологія більше дратує, ніж допомагає.
Надмірні системи попереджень і звукових сигналів
Сучасні авто буквально «сиплять» сигналами – нагадування про ремені безпеки, перевищення швидкості, наближення до лінії розмітки, сенсорні попередження під час руху заднім ходом.
Проблема у тому, що занадто часті та гучні сигнали притуплюють увагу водія. У критичній ситуації він може просто проігнорувати важливе попередження, прийнявши його за черговий «зайвий» звук.
Технології у сучасних автомобілях можуть бути корисними, але не завжди вони працюють ідеально. Надмірна автоматизація та залежність від електронних помічників іноді знижують концентрацію водія та створюють нові ризики на дорозі.
Експерти радять: не покладатися повністю на електроніку, завжди тримати ситуацію під контролем і при можливості відключати ті функції, які більше заважають, ніж допомагають.
Вам також може бути цікаво:
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…
ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…