Categories: Статті

50 000 гривень штрафу: за фіксацію ДТП та автомобілів загрожують жорсткі покарання

У той час як в Україні фото- та відеозйомка дорожньо-транспортних пригод в інтернеті — звична справа, у багатьох країнах ЄС, зокрема в Польщі, це може потягти за собою серйозні правові наслідки, пишуть Економічні новини.

Оскільки в Польщі мешкає чимало українців, важливо добре знати місцеві норми, які регламентують подібні дії.

Які покарання передбачені?

У Польщі фіксація постраждалих у ДТП за допомогою фото- або відеозйомки суворо заборонена: за порушення можна отримати штраф до 4 000 злотих (близько 46 000 грн) або навіть тюремне ув’язнення до двох років. Причому відповідальність настає вже за сам факт зйомки місця пригоди з постраждалими, навіть якщо матеріали не публікувалися.

Порушення гідності та приватності

Найсуворіші санкції очікують на тих, хто фіксує постраждалих на місці ДТП: це розглядається як посягання на недоторканність приватного життя та людську гідність у момент крайньої вразливості.

Обов’язок надавати допомогу

Крім штрафів і ув’язнення, польське законодавство зобов’язує надавати допомогу постраждалим. Це не обов’язково втручання у небезпечну ситуацію, але ви маєте викликати екстрені служби та повідомити про аварію. Інакше передбачена кримінальна відповідальність за ст. 162 КК Польщі — до трьох років позбавлення волі.

Культурно-правові відмінності

У Польщі пріоритетом є захист потерпілих і їхнє право на конфіденційність, а поширення матеріалів у соцмережах вважають етичним і юридичним порушенням.

Тому українцям, які живуть або подорожують Польщею, слід усвідомлювати: те, що видається прийнятним в Україні, за кордоном може обернутися жорстким покаранням. У разі ДТП найкраще одразу звертатися до екстрених служб, а не документувати трагедію. Повага до гідності постраждалих і дотримання місцевих норм — головний пріоритет.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

30 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago