Багато автовласників у прагненні заощадити вибирають самостійне обслуговування та навіть ремонт гальмівної системи. Хоча конструкція механізмів досить проста, працювати з ними потрібно з дотриманням важливих правил. Це допоможе запобігти помилкам, які можуть зменшити термін служби гальм і колодок, і спровокувати аварії, пише SUVNews.
Причиною неоднакового зносу колодок найчастіше є неправильна установка. Тому варто перевірити, чи є на колодках маркування лівої або правої сторони. Якщо такі позначення відсутні, на колодках повинна бути стрілка в напрямку руху колеса.
Неоднаковий знос також може виникнути через некоректну роботу гальм. У такому випадку на обох колодках з’явиться клиновидний знос або одна з них буде стерта набагато сильніше.
При огляді колодок варто перевірити наявність корозії. Іржа з часом обов’язково з’являється. Якщо її не видаляти вчасно, нашарування заважатимуть щільному приляганню поверхонь до диска. Це призведе до неравномірного зносу та погіршення якості гальмування.
Читайте також: Чому дизельні двигуни довше прогріваються: секрети та рішення для водіїв
Безліч водіїв забувають або вважають за необхідне не перевіряти стан посадкових пластин. Вони вважають, що алюмінієві пластини ніколи не заржавіють, і більше від них нічого не потрібно. Але такий підхід може вийти боком.
З часом направляючі починають деформуватися, через що виникає скрип. Багато автовласників вважають, що з цим можна впоратися, наносячи змазку, але насправді це лише погіршує ситуацію.
Пил, бруд та абразивні частинки осідають на олійних поверхнях і сильно прилипають. Внаслідок цього скрип не лише зберігається, але й посилюється.
В нормальному стані вони повинні вільно та плавно переміщатися. Для цього необхідно регулярно наносити консистентну змазку. Також потрібно звернути увагу на резинові пильники – на них не повинно бути жодних пошкоджень: тріщин, задирок та інших дефектів.
Інакше в порожнини заб’ється бруд, а колодки перекосяться. Це може спровокувати заклинювання супорта в найневдаліший момент. Якщо таке трапиться на високій швидкості, наслідки можуть бути фатальними.
Поверхня поршня часто покривається іржею та брудом, які з часом сильно ущільнюються. Багато водіїв не вважають це небезпечним, тому не очищають поверхню від нашарувань. І це велика помилка.
Такі відкладення суттєво ускладнюють рух поршня, заважаючи його нормальному поверненню на посадкове місце. Це небезпечно, оскільки може призвести до перегріву диска та його пошкоджень.
Крім цього, не слід виключати ще більш серйозні наслідки. В деяких випадках ускладнений рух поршня може спровокувати повне заклинювання колеса.
Також цікаво: Як безпечно зупинити автомобіль, якщо раптово відмовили гальма
Іноді, шукаючи економії або не знаючи, де знайти «рідні» колодки, власники купують деталі, що лише візуально підходять для їх автомобіля. Такі деталі можуть виявитися більшими або меншими, неправильної форми або неякісно зібраними.
Для установки колодок деякі майстри підпилюють їх до потрібного розміру або просто вбивають їх на місце. Наслідки можуть проявитися досить швидко – після кількох десятків кілометрів. І це може призвести до трагедії: деталі можуть заклинити або встати в распор. У найкращому випадку це призведе до необхідності заміни колодок і супорта, а в найгіршому – до аварії.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…