Більшість автомобілістів, навіть новачки, завжди пам’ятають про заміну моторної оливи чи гальмівної рідини. Проте існує ще низка неочевидних витратних матеріалів і вузлів, про які часто забувають, хоча вони безпосередньо впливають на надійність авто. Автомеханік розповів про сім ключових моментів, які варто включити до свого сервісного чек-листу.
Під час гарантійного обслуговування більшість власників віддають машину дилеру, але що робити після його закінчення: лишатися в офіційній мережі, шукати незалежне СТО чи намагатися виконувати роботи самостійно? Останній варіант може заощадити кошти, але без знання всіх «сліпих зон» техобслуговування легко пропустити важливі процедури.
Замінивши тільки найочевидніші витратники, водій ризикує пропустити поломку, що згодом обернеться великим рахунком у СТО. Наприклад, забруднена або розбавлена водою олива в редукторі швидко руйнує шестерні й сальники. Вчасний огляд і заміна масла в редукторі допоможуть уникнути капітального ремонту.
Регулярно перевіряйте рівень і якість мастила в мостах та редукторах. Рекомендований інтервал – раз на 40–50 тис. км або згідно з регламентом виробника.
У повнопривідних кросоверах сучасного типу муфта передає крутний момент і відповідальна за плавність підключення коліс. Брудна рідина призводить до перегріву та збоїв у роботі. Наприклад, Volkswagen радить міняти робочу рідину в системі Haldex кожні три роки.
Невчасне змащування хрестовин і неврахована дисбалансировка – причина сильних вібрацій і передчасного зносу трансмісії. Змащуйте карданний вал приблизно кожні 15 тис. км та перевіряйте стан підшипників.
Рідина в «роздатці» відповідає за змазування й охолодження шестерень і муфт. У багатьох моделей, наприклад у Hyundai, її міняють раз на 120 тис. км.
Дроти, що переносять іскру до свічок, з часом втрачають властивості й стають причиною пропусків запалювання. Ресурс – близько 7–8 років, але варто перевіряти їх хоча б раз на 50 тис. км.
Несправні або забруднені свічки знижують потужність двигуна і підвищують витрату палива. Рекомендується міняти їх за регламентом виробника або при виявленні перших ознак “пропусків” у роботі мотора.
Забитий фільтр погіршує подачу палива і може спричинити нестабільну роботу двигуна. Стандартний інтервал заміни – близько 30 тис. км.
Не ігноруйте повний спектр технічних процедур – своєчасне обслуговування кожного вузла значно продовжить ресурс вашого автомобіля.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…