Бульбашки на масляному щупі – знак біди, який водії часто ігнорують
Більшість автовласників дивляться на щуп лише для перевірки рівня мастила. Але цей металевий стрижень може розповісти набагато більше. Якщо ви помітили на ньому дрібні бульбашки, не поспішайте відмахуватись – це може бути перший сигнал серйозної поломки, попереджає Jalopnik.
Іноді бульбашки з’являються через рух колінчастого вала. Масло під час роботи перемішується з повітрям, і дрібна піна виникає природно. Якщо вона швидко зникає після вимкнення двигуна – нічого страшного. Але коли шар піни тримається довше або нагадує молочну емульсію, варто бити на сполох.
Молочна піна на щупі зазвичай свідчить про те, що в мастило потрапив антифриз. Це трапляється при пошкодженні прокладки головки блоку циліндрів. У такому разі зволікати небезпечно: суміш охолоджувальної рідини й мастила руйнує підшипники та знижує компресію.
Є й інша причина – аерація. Це коли в масло потрапляє забагато повітря. Такий ефект може виникнути після неправильної заміни мастила або під час руху на високих обертах. Через це мастило втрачає здатність змащувати деталі, двигун перегрівається, а знос збільшується в рази.
Ще один поширений чинник – перелив мастила. Якщо рівень перевищує норму, колінвал просто збиває масло у піну. Тому варто перевіряти рівень не відразу після зупинки, а через кілька хвилин, коли мастило осяде.
Якщо ваш автомобіль ще має щуп, не лінуйтеся перевіряти не лише рівень, а й стан масла. Прозоре, без бульбашок і піни мастило – це спокій за двигун. Усе інше – дзвінок до сервісу.