Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) — одна з тих деталей автомобіля, на яких категорично не варто економити. Його сильний знос може призвести не лише до перескакування зубців, а й до обриву. Останнє — один із найнебезпечніших сценаріїв для двигуна, адже часто закінчується зустріччю клапанів із поршнями та дорогим капітальним ремонтом. Саме тому контроль стану ременя ГРМ — обов’язок кожного відповідального водія, нагадує SUVNews.
Чому важливо дотримуватися регламенту заміни
Більшість автовиробників встановлюють чіткий інтервал заміни ременя ГРМ — у середньому кожні 60–90 тисяч кілометрів пробігу. Перевищення цього ліміту значно підвищує ризик поломки. Навіть якісний ремінь із часом втрачає еластичність, зношується та може не витримати навантаження.
Особливо уважними варто бути власникам автомобілів із пробігом. Якщо машина придбана на вторинному ринку, ремінь ГРМ краще замінити одразу після купівлі, незалежно від запевнень попереднього власника. Виняток — лише за наявності підтверджених документів і чеків із сервісу. Водночас варто пам’ятати, що сервісні книжки та показники одометра іноді фальсифікують, тому лише паперам довіряти не варто.
Перші ознаки небезпечного зносу
Перевірку стану ременя варто почати зі звуків, які видає двигун. Свист або підозрілий писк — один із поширених сигналів, що ремінь зношений або працює з перекосом. Хоча інколи подібні звуки можуть мати інше походження, ігнорувати їх не варто.
Наступний етап — візуальний огляд. Для цього зазвичай потрібно зняти захисний кожух ременя, що на деяких моделях авто може вимагати демонтажу додаткових елементів. Якщо ремінь справний, він розташовується рівно по центру шківів. Помітне зміщення вбік — ознака критичного зносу.
Також потрібно уважно оглянути зовнішню та внутрішню поверхні ременя. Тріщини, розшарування, потертості або пошкоджені зубці — пряме свідчення того, що деталь потрібно міняти якомога швидше.
Коли перевіряти ремінь найчастіше
Фахівці радять проводити додатковий огляд ременя ГРМ після проходження половини та двох третин його заявленого ресурсу. Така профілактика дозволяє вчасно виявити небезпечні ознаки зносу й уникнути серйозних витрат у майбутньому.
У підсумку просте правило працює безвідмовно: краще замінити ремінь раніше, ніж ремонтувати двигун після його обриву.
Вам також може бути цікаво:
- Простi кроки, які допоможуть захистити вихлопну систему автомобіля від іржі
- Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році
- Як діяти, якщо машина попереду різко гальмує: порада, яка рятує життя