Більшість автовласників дивляться на щуп лише для перевірки рівня мастила. Але цей металевий стрижень може розповісти набагато більше. Якщо ви помітили на ньому дрібні бульбашки, не поспішайте відмахуватись – це може бути перший сигнал серйозної поломки, попереджає Jalopnik.
Іноді бульбашки з’являються через рух колінчастого вала. Масло під час роботи перемішується з повітрям, і дрібна піна виникає природно. Якщо вона швидко зникає після вимкнення двигуна – нічого страшного. Але коли шар піни тримається довше або нагадує молочну емульсію, варто бити на сполох.
Молочна піна на щупі зазвичай свідчить про те, що в мастило потрапив антифриз. Це трапляється при пошкодженні прокладки головки блоку циліндрів. У такому разі зволікати небезпечно: суміш охолоджувальної рідини й мастила руйнує підшипники та знижує компресію.
Є й інша причина – аерація. Це коли в масло потрапляє забагато повітря. Такий ефект може виникнути після неправильної заміни мастила або під час руху на високих обертах. Через це мастило втрачає здатність змащувати деталі, двигун перегрівається, а знос збільшується в рази.
Ще один поширений чинник – перелив мастила. Якщо рівень перевищує норму, колінвал просто збиває масло у піну. Тому варто перевіряти рівень не відразу після зупинки, а через кілька хвилин, коли мастило осяде.
Якщо ваш автомобіль ще має щуп, не лінуйтеся перевіряти не лише рівень, а й стан масла. Прозоре, без бульбашок і піни мастило – це спокій за двигун. Усе інше – дзвінок до сервісу.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…