Сьогодні в першій десятці найпопулярніших нових автомобілів на українському ринку дев’ять моделей – кросовери. Це не просто випадковість, а результат багаторічної тенденції, що спостерігається як у світі, так і в Україні. Що змінилося в уподобаннях автомобілістів, адже у цього класу є як переваги, так і недоліки?
Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, варто нагадати, що кросовер – це автомобіль, що поєднує характеристики двох різних класів. Наприклад, до кросоверів можна віднести купе-кабріолет, мінівен з повним приводом і високим кліренсом, а також SUV-паркетники.
Саме цей тип кросоверів, який є поєднанням легкового автомобіля та позашляховика, сьогодні найбільш популярний. Коли говорять про кросовер, зазвичай мають на увазі саме такі машини. З одного боку, це більше ніж звичайний легковик, який підходить лише для рівних доріг, але ще не справжній позашляховик, здатний долати розмиті траси, пісок, бруд і глибокі калюжі. З іншого боку, це полегшена версія позашляховика, яка не має багатьох характерних рис справжнього всюдихода.
Поважний вигляд
Не випадково ми розмістили цей фактор на першому місці. Хоча комусь це твердження може здатися спірним, інакше важко пояснити, чому популярність кросоверів і позашляховиків продовжує зростати, навіть незважаючи на те, що багато з них втратили версії з повним приводом. Навіть ті моделі, які ще мають 4х4, у половині випадків продаються у версії з приводом лише на одну вісь. Однак більш солідний зовнішній вигляд має свої недоліки: гіршу маневреність, особливо на високій швидкості, підвищену витрату пального і зниження ресурсу деяких деталей шасі, запозичених у базового хетчбека.
Геометрична прохідність
Кросовери успадкували від справжніх позашляховиків великий кліренс (дорожній просвіт від 18 см і більше вважається підвищеним) та збільшені кути в’їзду і з’їзду. Це дозволяє легко долати високі бордюри, ґрунтові дороги з глибокими коліями, а також засніжені вулиці взимку. Проте за кращу прохідність доводиться платити гіршою керованістю та аеродинамікою, що збільшує витрату пального на високих швидкостях.
Міцне шасі
Завдяки великим колесам, високопрофільним шинам (не завжди) та особливій налаштуванню пружних елементів, кросовери краще справляються з неякісними, розбитими дорогами. Це дозволяє їм рухатися швидше по провінційних українських шляхах, ніж легковикам, принаймні з меншим ризиком пошкодження підвіски. Однак ці переваги мають і недоліки: важчі колеса ускладнюють розгін, що веде до гіршої динаміки та вищого споживання пального. Крім того, шини великого розміру є значно дорожчими.
Повний привод
Останніми роками серед кросоверів з “позашляховим” дизайном все рідше зустрічаються моделі з приводом на всі чотири колеса, через що ці автомобілі отримали неформальну назву “паркетники”. Проте навіть у цьому класі машин 4х4 все ще значно більше, ніж серед звичайних легковиків. Така система корисна для виїздів на природу або для їзди взимку по нечищених від снігу дорогах. Однак повноприводна трансмісія у кросоверів зазвичай досить проста і не призначена для серйозного бездоріжжя, важкого бруду чи глибоких снігових заметів.
Висока посадка в салоні
Справжня перевага більшості кросоверів полягає у високій посадці кузова і підвищеному рівні салону, що дозволяє водієві сидіти вище. Це дає можливість помітити перешкоди на дорозі на кілька секунд раніше. Однак, за це доводиться платити підвищеним центром ваги, що погіршує керованість, швидшим зносом шин і деяких компонентів підвіски.
Коротко
Кросовери мають багато переваг, але й чимало недоліків. Тому, перед вибором типу та моделі майбутнього автомобіля, варто ще раз все обдумати. Зазвичай, пересічному водієві доведеться вирішити, що важливіше: слідувати модним тенденціям чи уникнути додаткових витрат на утримання більш великого авто з певними обмеженнями у функціоналі. Тим не менше, кросовери мають чимало переваг, які можуть бути корисні в певних умовах.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Станом на листопад 2024 року в Україні не передбачено позбавлення водійських прав за ігнорування повістки.…
Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але…
Кожен водій хоча б раз стикався з проблемою спущеного колеса. Їхати з пошкодженою шиною небезпечно,…
Двигун — це основа автомобіля, і якщо з ним щось не так, машина не працюватиме.…
З початку війни багато українських водіїв виїхали до Польщі. Привчені до більш лояльних правил в…
Правила дорожнього руху часто змінюються, тому водіям важливо стежити за нововведеннями. Наприклад, у деяких країнах…