Categories: Статті

Чому не перемикаються передачі на автомобілі з АКПП: три ймовірні причини

Сучасні автоматичні трансмісії значно вдосконалилися з часів перших гідромеханічних коробок передач. Тепер у машинах є різні види трансмісій, включаючи ті, що мають подвійне зчеплення (DCT) і безступінчасті варіатори (CVT). Усі ці системи працюють за подібними принципами, використовуючи комбінацію електричних, гідравлічних і механічних частин для плавного перемикання передач. Проте, як і в будь-якій складній системі, автоматичні трансмісії можуть мати проблеми, які потребують ремонту.

Одна з найнеприємніших проблем, з якою може зіткнутися водій, – це труднощі з перемиканням передач. Якщо ви сідаєте в машину і вона не рушає з місця, навіть коли перемикаєте селектор на “D” (Drive), це означає, що трансмісія потребує ремонту. Ось три найпоширеніші причини, чому автомобіль може не перемикати передачі.

1. Забруднена або недостатня трансмісійна рідина

Автоматична трансмісійна рідина (ATF) схожа на моторне масло для двигуна – вона змащує та захищає деталі трансмісії. Також вона допомагає гідравлічній системі працювати правильно, забезпечуючи плавне перемикання передач і запобігаючи зносу. З часом ця рідина може забруднюватися через зношення частин, пил і металеві частинки, що погіршує її властивості і може спричинити проблеми, такі як відмова перемикання передач.

Забруднена трансмісійна рідина може проявлятися не лише тим, що машина не рушає з місця, але й через вібрації, дивні звуки під час роботи трансмісії, перегрів або загоряння індикатора “Check Engine”. Якщо рідина змінила колір з червоного на чорний або коричневий і має запах горілого, це означає, що її потрібно терміново замінити. Професійний огляд також допоможе визначити, чи потрібно промивати систему або міняти фільтри.

2. Несправні соленоїди, датчики або гідроблок

Сучасні автоматичні трансмісії використовують електрогідравлічні компоненти, такі як соленоїди і гідроблоки, для розподілу трансмісійної рідини і забезпечення плавного перемикання передач. Якщо ці компоненти ламаються, особливо через забруднену рідину, автомобіль може затримувати перемикання передач або взагалі відмовлятися вмикати першу передачу.

Ремонт або заміна цих частин вимагає спеціальних навичок і обладнання, зокрема підйому автомобіля та іноді демонтажу трансмісії. Найкраще звернутися до професійного механіка, оскільки самостійна діагностика і ремонт можуть спричинити додаткові проблеми з системою.

3. Механічні несправності

Якщо проблема не пов’язана з раніше згаданими причинами, можливо, вона викликана зносом механічних частин трансмісії, таких як гідротрансформатор або зчеплення. Ці деталі передають потужність від двигуна до коліс, і якщо вони зношуються, це може призвести до того, що автомобіль не зможе перемикати передачі. Ремонт таких частин також потребує професійного втручання.

Крім того, у випадку з механічною коробкою передач проблеми з перемиканням можуть бути спричинені зносом зчеплення, пошкодженням диска зчеплення або несправністю синхронізаторів. У таких ситуаціях важливо негайно звернутися до спеціаліста, щоб уникнути подальшого погіршення стану трансмісії.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Що важливіше при виборі вживаного авто: вік чи пробіг

Купівля вживаного авто завжди несе ризики. Вік і пробіг часто використовують як показники надійності, але…

29 хвилин ago

Чи можуть працівники ТЦК позбавляти водіїв права керувати авто

Станом на листопад 2024 року в Україні не передбачено позбавлення водійських прав за ігнорування повістки.…

10 години ago

Чому бензин використовують у малих автомобілях, а дизель — у великих

Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але…

13 години ago

Чому спускають шини: три неочевидні причини

Кожен водій хоча б раз стикався з проблемою спущеного колеса. Їхати з пошкодженою шиною небезпечно,…

20 години ago

Як зрозуміти, що двигун скоро вийде з ладу: 5 основних ознак

Двигун — це основа автомобіля, і якщо з ним щось не так, машина не працюватиме.…

21 годину ago

Штрафи для українських водіїв у Польщі: 500 грн за довгий прогрів і до 30 000 грн за засніжене авто

З початку війни багато українських водіїв виїхали до Польщі. Привчені до більш лояльних правил в…

21 годину ago