Чому може різко збільшитися витрата пального, і як із цим боротися
Збільшення витрати пального – це не лише удар по гаманцю водія, а й сигнал, що в роботі автомобіля щось пішло не так. Якщо доводиться заїжджати на заправку частіше, ніж зазвичай, варто перевірити стан основних систем автомобіля. Ось найпоширеніші причини та способи їх усунення, пише SUV News.
Несправності електронного блоку керування двигуном (ЕБУ)
Система управління мотором регулює подачу паливно-повітряної суміші на основі даних від датчиків. Якщо один із них працює некоректно, двигун починає витрачати більше пального.
Основні «підозрювані»:
- Датчик температури охолоджувальної рідини та впускного колектора – при поломці суміш готується неправильно (занадто «бідна» чи «багата»), що знижує потужність і збільшує витрату.
- Датчик положення дросельної заслінки – його збій призводить до неправильного керування режимами холостого ходу та прискорення.
- MAF-сенсор – від його даних залежить обсяг пального, що подається в циліндри.
При несправності датчиків на панелі зазвичай загоряється індикатор Check Engine. Потрібна діагностика та заміна проблемного елемента.
Забруднений повітряний фільтр
Термін служби фільтра – приблизно 15 000 км. Якщо він забитий пилом і брудом, в камеру згоряння потрапляє менше повітря, двигун працює гірше та витрачає до 15% більше пального.
Особливо швидко фільтр засмічується під час поїздок ґрунтовими дорогами. Його потрібно періодично очищати або замінювати.
Засмічення паливного фільтра
Сучасні авто мають два ступені очищення пального: приймальна сітка та фільтр тонкого очищення. При засміченні паливо надходить нерівномірно, тиск у системі падає, і ЕБУ змушений довше відкривати форсунки. Це призводить до підвищеної витрати та зниження потужності.
Брудні форсунки
Форсунки повинні рівномірно розпилювати паливо для повного згоряння. Коли вони забиті, суміш стає «неправильною», і двигун «просить» більше пального.
Тимчасовий варіант – додати в бак спеціальний очищувач. Повноцінне рішення – професійна промивка форсунок на стенді.
Несправності у випускній системі
Забиті каталітичні нейтралізатори чи закоксовані канали випуску ускладнюють вихід відпрацьованих газів. Двигун витрачає більше енергії на «виштовхування» газів і компенсує втрати підвищеною подачею пального.
Агресивний стиль водіння
Різкі старти, часті обгони та гальмування, рух понад 110 км/год суттєво збільшують витрату. Це відбувається через втрату енергії на прискорення та різке її гальмування.
Оптимальніше – рухатися плавно, за можливості використовувати рух «накатом».
Пальне низької якості
Погане паливо горить нестабільно, і блок керування автоматично збагачує суміш, витрачаючи більше бензину. Заправляйтеся лише на перевірених АЗС, уникайте сумнівних «гаражних» варіантів.
Інші чинники
- Постійно працюючий кондиціонер;
- Занижений тиск у шинах;
- Відкриті вікна на швидкості (зростає аеродинамічний опір);
- Перевантажений багажник.
Як знизити витрату пального
- Регулярно проходьте діагностику датчиків та систем двигуна.
- Своєчасно змінюйте повітряні та паливні фільтри.
- Промивайте форсунки хоча б раз на 30–50 тис. км.
- Уникайте різких розгонів і гальмувань.
- Заправляйтеся якісним пальним та використовуйте відповідну моторну оливу.
- Стежте за тиском у шинах і не перевантажуйте авто.
Вас також можуть зацікавити новини:
- ТОП-7 надійних гібридних авто 2025 року: які моделі не розчарують власників через 5 років
- Чому категорично не можна міняти моторне мастило кожні 10 тисяч кілометрів: пояснення від експертів
- «Чорна смерть» мотора: що за явище та як її зупинити