З переходом на автомобілі з автоматичною коробкою передач (АКПП) у багатьох водіїв виникає спокуса використовувати ліву ногу для гальмування. Однак цей підхід не тільки неефективний, а й може призвести до небезпечних наслідків. SUV News пояснює, чому категорично не рекомендується натискати на гальмо лівою ногою.
Водії, які звикли до механічної коробки передач (МКПП), рефлекторно використовують ліву ногу для витискання зчеплення. Однак гальмівна педаль потребує значно меншого зусилля, ніж зчеплення, тому спроба натиснути на гальмо лівою ногою може призвести до надміру різкого уповільнення автомобіля. Раптове гальмування підвищує ризик аварійних ситуацій на дорозі, особливо під час руху в щільному потоці.
Під час використання лівої ноги для гальмування зростає ймовірність випадкового натискання одразу на дві педалі. Це може призвести до конфлікту між системами автомобіля, зниження ефективності гальмування і навіть раптового прискорення. У деяких випадках це може спричинити втрату керування та спровокувати ДТП.
Гальмування лівою ногою вимагає додаткових зусиль і концентрації, що підвищує стомлюваність під час водіння. Водій швидше втрачає увагу і може не встигнути зреагувати в критичній ситуації.
При використанні правої ноги для гальмування тіло водія залишається в природному положенні, забезпечуючи стабільний контроль над кермом. У разі спроби гальмувати лівою ногою положення тіла змінюється, що може вплинути на реакцію та маневреність в екстрених ситуаціях.
Сучасні автомобілі з АКПП спроектовані так, щоб водій використовував тільки праву ногу для роботи з педалями. Це враховано в розташуванні та розмірі педалей, а також у налаштуванні системи екстреного гальмування.
Гальмування лівою ногою в автомобілях з АКПП – це шкідлива звичка, яка підвищує ризик аварій і знижує комфорт водіння. Щоб уникнути небезпечних ситуацій, водіям рекомендується використовувати тільки праву ногу для роботи з педалями, як це і передбачено конструкцією автомобіля.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…