Categories: Статті

Що може призвести до «смерті» дизельного двигуна: думка експерта

Дизельні двигуни цінуються за їхню надійність, економічність і високий крутний момент. Однак неправильна експлуатація та конструктивні недоліки можуть призвести до серйозних проблем, аж до повної поломки мотора. Досвідчений механік поділився з SUV News головними причинами, які можуть «вбити» дизельний двигун.

1. Ігнорування заміни оливи та фільтрів

Дизельні мотори чутливі до якості оливи. Воно не тільки змащує деталі, а й охолоджує їх, запобігаючи перегріванню. Забруднене мастило або його нестача можуть призвести до зносу підшипників, заклинювання турбіни та утворення нагару.

Порада: використовувати оливу, рекомендовану виробником, і міняти її кожні 7 000-10 000 км разом із масляним фільтром.

2. Використання неякісного палива

Дизельне пальне з високим вмістом сірки та домішок забруднює систему впорскування, засмічує форсунки та призводить до утворення нагару на клапанах і поршнях. У зимовий час використання літнього дизеля може призвести до парафінізації палива і зупинки двигуна.

Порада: заправлятися тільки на перевірених АЗС і використовувати зимову солярку при низьких температурах.

3. Низька якість заводського складання і конструктивні недоліки

Деякі дизельні двигуни спочатку мають слабкі місця, які з часом призводять до їх відмови. Наприклад, мотор Jeep EcoDiesel виявився схильний до передчасного виходу з ладу через недостатню площу підшипників і складну конструкцію.

Порада: перед покупкою автомобіля вивчити відгуки про надійність конкретного мотора і його проблеми.

4. Перегрів двигуна

Дизельні мотори сильно навантажені, і їхня охолоджувальна система повинна працювати бездоганно. Перегрів може призвести до прогару прокладки ГБЦ, пошкодження поршнів і клапанів.

Порада: регулярно перевіряти рівень охолоджувальної рідини та стан радіатора.

5. Чіп-тюнінг і неправильна експлуатація

Деякі водії збільшують потужність дизельного мотора за допомогою перепрошивки ЕБУ. Однак підвищення тиску в циліндрах і навантаження на поршневу групу може скоротити ресурс двигуна.

Порада: якщо робити тюнінг, то тільки у фахівців, які враховують реальні можливості двигуна.

Висновок

Щоб дизельний двигун служив довго, необхідно використовувати якісні мастила і паливо, вчасно проводити технічне обслуговування і уникати перегріву. Якщо мотор спочатку має конструктивні проблеми, то їх краще усунути заздалегідь, щоб уникнути капітального ремонту.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

30 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago