Чотири смертельні помилки під час заміни оливи, які вбивають двигун
Заміна моторної оливи здається елементарною процедурою. Але навіть тут водії часто роблять кроки, які можуть звести ресурс двигуна нанівець. Про це редакція SUV News дізналася від автомеханіка з 20-річним стажем у київському сервісі Олексія Д.. Він назвав чотири критичні помилки, яких припускаються власники авто.
Перша проблема – занадто довгі інтервали. Виробники ще кілька років тому радили міняти мастило раз на 10–15 тисяч кілометрів. У реаліях великих міст це забагато.
«Я раджу ділити ці цифри навпіл. Бо коли приїжджає клієнт з 35 тисячами на одній оливі, то ми вже бачимо підгорілі вкладиші», – каже фахівець.
Друга звичка – доливати замість міняти. Водії додають свіжу рідину, думаючи, що цього досить. Але старе мастило все одно зберігає шкідливі продукти зносу. Такий підхід допустимий лише перед капремонтом. Нормальна практика – повна заміна разом із фільтром і перевіркою прокладок.
Третій ризик – неправильний рівень. Перелив створює зайвий тиск, вибиває сальники, руйнує прокладки. Недолив веде до масляного голодування.
«Мав випадок, коли власник долив лише два літри з потрібних чотирьох. Двигун заклинило через тиждень», – пригадує механік.
Четвертий момент – ігнорування промивки. У сучасних мастилах є присадки, але вони не здатні вичистити все. Експерти радять робити промивку раз на 50–60 тисяч кілометрів. Це прибирає відкладення, що накопичуються навіть у нових моторах.
Якщо нехтувати цими порадами, вартість ремонту легко перевищить 100 тисяч гривень. Тому своєчасна і грамотна заміна оливи – не дрібниця, а питання довговічності двигуна.