Забудьте про 10 тисяч кілометрів: коли насправді треба міняти моторне мастило в автомобілі
Багато водіїв впевнені, що мастило слід міняти кожні 10 тисяч кілометрів. Це правило передається з уст в уста, ніби золотий стандарт. Та фахівці, з якими поспілкувалось видання SUV News називають його помилковим.
Виробники авто часто вказують інші інтервали – 15 тисяч кілометрів або раз на рік. Вони враховують середні умови, але не завжди беруть до уваги міський трафік, затори і наші дороги. У Києві чи Харкові двигун може працювати по кілька годин щодня на холостих, і це рівноцінно додатковим сотням кілометрів.
Інженер з сервісного центру Володимир С. пояснює:
«У місті двигун старіє швидше. Лічильник кілометрів бреше, бо мотор працює, а стрілка стоїть».
Тому фахівці радять ставити лічильники мотогодин, які точніше показують реальне навантаження.
Ще одна проблема – перегрів. Турбовані двигуни часто працюють на високих обертах, температура зростає, мастило втрачає властивості. З’являється нагар, який може забити канали подачі. Це прямий шлях до серйозного ремонту.
Хімік-технолог Антон Г. пояснює, що дешеве пальне і підроблені мастила тільки прискорюють цей процес.
«Не можна економити на тому, що змащує серце автомобіля», – каже він.
Фахівці радять водіям, які катаються містом щодня, міняти мастило кожні 7,5 тисяч кілометрів. Для тих, хто часто виїжджає на траси, інтервал може бути довшим. Але універсальної цифри немає. Є стан мотора і умови його роботи.
Заміна мастила – процедура не дорога у порівнянні з ремонтом двигуна. І кожен, хто ігнорує це правило, ризикує отримати рахунок у десятки тисяч гривень.