Categories: Статті

Чи можуть шльопанці стати причиною штрафу для водіїв в Україні?

З приходом літньої спеки багато водіїв віддають перевагу відкритому взуттю — шльопанцям, в’єтнамкам або ж сідають за кермо босоніж. Але чи дозволяє це закон і чи можуть такі тапочки стати причиною штрафу?

Норми щодо відкритого взуття за кермом

В Україні, як і в більшості європейських країн, немає прямої заборони на водіння в шльопанцях чи іншому «легкому» взутті. Проте фахівці з безпеки застерігають, що це може призвести до небезпечних наслідків. Згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП), якщо через необережність — зокрема через те, що взуття зісковзнуло з педалі — водій створює аварійну ситуацію, йому може загрожувати штраф.

Коли можуть накласти стягнення

Штраф виписують не за сам факт наявності шльопанців, а за наслідки їх використання. Якщо відкрите взуття перешкодило вчасно загальмувати або спричинило втрату контролю над авто, поліцейські можуть притягти водія до відповідальності. Проте кожен випадок розглядають індивідуально — автоматичного покарання за шльопанці немає.

Поради щодо безпечного водіння

Експерти радять уникати нестійкого взуття, яке легко зісковзує або може застрягти під педаллю. Не варто сідати за кермо в туфлях на високих підборах чи на масивній платформі. Кращий вибір — зручні спортивні кросівки з пласкою неслизькою підошвою.

Керування автомобілем босоніж

Дехто вважає, що їхати босоніж безпечніше, ніж у шльопанцях, але і це має мінуси: знижується точність натискання на педалі, а в екстрених випадках водій може відчути дискомфорт.

Рекомендована модель поведінки

Найпростіша порада — возити у багажнику окрему пару зручного взуття для водіння. Цей невеликий крок підвищить вашу безпеку і допоможе уникнути штрафів.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

55 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago