Серед автомобілістів нерідко можна зустріти думку про те, що використання мобільного телефону на автозаправній станції (АЗС) категорично не рекомендується і навіть заборонено. Чи справді це так?
Видання AutoSwiat пише, що такий міф з’явився за часів, коли більшість телефонів використовували мережі 2G, а потужність антен портативних пристроїв зв’язку була набагато вищою, ніж сьогодні. З цього багато хто робив висновок, що мобільники здатні створити розряд статичної електрики, здатний запалити пари палива на АЗС.
Дослідник Даріуш Аксаміт провів масштабне дослідження причин загорянь на АЗС. Він проаналізував інформацію з відкритих джерел і з’ясував, що найрідше пожежі під час заправки трапляються з літніми людьми, найчастіше – за участю жінок. Займання зазвичай відбуваються за сухої погоди в момент, коли водій сідає в авто.
Вчений дійшов висновку, що пенсіонери часто тримаються за кузов авто під час посадки та висадки, що мінімізує ризик появи іскри від статичної електрики. Водночас жінки нерідко носять одяг із матеріалів, схильних до електризації, що й провокує загоряння. Сухе повітря електризується краще, ніж вологе. Висока ж частка пожеж у момент посадки авто пов’язана, ймовірно, з контактом із якоюсь наелектризованою поверхнею, що й провокує появу іскри.
Що ж стосується телефонів, то Аксаміт взагалі не знайшов жодних згадок про те, що причиною пожеж на АЗС були телефони. Деякі власники мереж справді забороняють використання засобів зв’язку, спираючись на псевдонаукові міфи, але насправді жодних доказів того, що мобільні пристрої є джерелом займання, не існує.
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…