Categories: Статті

Чи захищають вікна в авто від ультрафіолету і чому водії в групі ризику раку шкіри

Учені провели важливе дослідження, щоб точно з’ясувати, наскільки різні типи скла захищають від ультрафіолетового (УФ) випромінювання та коли це підвищує ризик розвитку раку шкіри. Дослідження презентувала доцентка кафедри медичних наук австралійського Університету Вуллонгонга Тереза Ларкін, повідомляє 24 Канал з посиланням на ScienceAlert.

Деталі дослідження

Щоб зрозуміти, чому скло не забезпечує достатній захист, Тереза Ларкін детально пояснила різницю між UVA та UVB-променями:

  • UVA-промені проникають глибше в шкіру, сприяючи її старінню та гіперпігментації, а також підвищують ризик розвитку раку.
  • UVB-промені більше впливають на поверхню шкіри, викликаючи опіки і ушкодження, і є основною причиною катаракти.

Цікаво, що близько 95% ультрафіолетового випромінювання, яке досягає поверхні Землі, формують UVA-промені, тоді як 5% — UVB-промені.

Особливо у групі ризику – водії

Виявилось, що ультрафіолетові промені здатні проникати через бокові вікна автомобілів, а також вікна будинків і офісів, що підвищує ризик розвитку раку шкіри. Багато людей проводять значну частину свого часу за кермом, таким чином піддаючи свою шкіру впливу UVA-випромінювання через бокові вікна, яке, хоч і непомітне, все ж є небезпечним.

На думку дослідників, лобове скло автомобіля забезпечує кращий захист від ультрафіолету. Проте виявили, що у водіїв, які сидять зліва, частіше реєструються випадки раку шкіри на лівій стороні тіла (шкіра голови, руки та ноги), зокрема в 20 разів більше випадків на руці. Схожа тенденція спостерігається і в Австралії серед водіїв з правого боку.

Що показують вікна будинків та офісів

Щодо вікон у будинках та офісах, то вони можуть забезпечувати кращий захист від ультрафіолетового випромінювання в порівнянні зі звичайними житловими вікнами. Багато офісних будівель оснащені подвійним склом і тонованими вікнами, які відображають частину ультрафіолету.

Важливо!

Цей матеріал має винятково інформаційний характер і не може слугувати основою для встановлення діагнозу або медичних висновків. Публікації на сайті базуються на актуальних і науково обґрунтованих дослідженнях у сфері медицини. Якщо вас хвилюють проблеми зі здоров’ям, обов’язково зверніться до лікаря.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

6 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago