Categories: Статті

Десять помилок гальмування, які ведуть до аварій і зайвих витрат

Гальмування – це не лише про педаль під ногою. Це вміння, яке впливає на безпеку водія та життя пасажирів. Часто звичні дії, які здаються дрібницями, створюють ризики на дорозі.

Перша поширена помилка – різке натискання на гальмо без нагальної потреби. Інструктор київської автошколи Сергій К. у коментарі для SUV News пояснює:

«Краще дивитися на кілька авто вперед і починати гальмувати плавно. Так ви збережете колодки і диски».

Різкі рухи лише пришвидшують знос деталей і збільшують шанс заносу.

Ще одна ситуація – гальмування в ямах. Пружини та кузов отримують сильний удар, що може призвести до поломок підвіски. Майстри радять відпускати педаль у момент, коли колеса потрапляють у вибоїну.

Небезпечними є й калюжі. Якщо авто на швидкості різко зупинити у воді, колеса втрачають контакт з асфальтом. А ще є ризик пошкодити гальмівні диски. Краще знизити швидкість заздалегідь, ніж випробовувати удачу.

Деякі водії й досі користуються старим прийомом – переривистим гальмуванням. Сьогодні це не потрібно, адже більшість машин обладнана ABS. Така техніка лише шкодить.

Особливий ризик – гальмування в повороті. Сила зчеплення різко падає, і авто може піти в занос. Досвідчені водії радять знижувати швидкість ще до входу у віраж.

Інша помилка – ігнорування стану гальмівної системи. Зношені колодки чи диски стають причиною аварій.

«ТО гальм треба робити не рідше, ніж обслуговування двигуна», – каже механік з 20-річним стажем Андрій Л.

Дрібниця, яку часто забувають – догальмовування. Новачки відпускають педаль різко, що створює поштовх. Пасажири відчувають дискомфорт, а ризик ДТП зростає.

Ще одна звичка – тримати ногу на зчепленні. У разі екстреного гальмування це ускладнює дії водія.

Категорично не можна смикати ручне гальмо на слизьких дорогах. Блокування задніх коліс призводить до неконтрольованого заносу.

Нарешті, неправильне перемикання передач. Різкі рухи можуть заблокувати колеса або пошкодити мотор.

Кожна з цих помилок виглядає дрібницею. Та на практиці вона стає причиною зайвих витрат і небезпеки. Дисципліна за кермом – це питання не лише комфорту, а й життя.

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

10 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago