Categories: Статті

Для чого автомобільному акумулятору потрібен другий мінусовий дріт

Багато водіїв не знають, навіщо автомобільному акумулятору потрібен другий мінусовий дріт. На жаль, деякі “експерти” дають неправильні пояснення і поради. Давайте з’ясуємо це раз і назавжди.

Найстрашніше пояснення звучить так: третій дріт потрібен для заземлення. Кажуть, що під час роботи двигуна можуть виникати шкідливі іскри, а третій дріт направляє їх у землю, забезпечуючи безпеку водія та машини. Як саме цей дріт зв’язується з ґрунтом і як автомобілі їздили без нього, невідомо.

Звідки ж взялася ідея з додатковим дротом? Справа в тому, що стандартний мінусовий дріт автомобіля може спричиняти втрати енергії акумулятора. Це стосується і позитивного дроту, але він складніший, тому краще його не чіпати. А мінусовий дріт простий. Коли машина нова, а батарея свіжа, про цей дріт ніхто не згадує. Але з часом, особливо в мороз, часто виникають проблеми з запуском двигуна.

Причин може бути багато: акумулятор розрядився або збільшився опір проводки, тому частина енергії не доходить до стартера. Тому з’явилася ідея покращити мінусовий дріт, щоб зменшити ці енергетичні втрати. Оптимісти навіть вірять, що це продовжить термін служби батареї.

Теоретично, ідея покращити мінусовий дріт має сенс. Достатньо взяти товстий дріт і підключити його паралельно до основного. Це знизить сумарний опір і збереже більше енергії, що особливо важливо при запуску двигуна, коли струм дуже високий. Навіть маленький опір може призвести до втрати енергії, яка не дійде до стартера.

Але професійний електрик не буде робити подібне. Він знає, що в нових автомобілях проблем з цим дротом не виникає. Якщо запуск двигуна ускладнений, то майже завжди винен акумулятор або поганий контакт між його клемами і проводкою машини. Цей контакт потрібно знежирити, очистити і захистити від окислення. Якщо акумулятор розрядився, його заряджають або замінюють. Це вирішує всі проблеми.

Поганий контакт часто зустрічається в старих бюджетних автомобілях, де мінусовий дріт з’єднаний тільки з кузовом, а двигун підключений до кузова в іншому місці. Там, де є різні метали, часто виникає корозія, і опір може зрости. Додатковий дріт не допоможе – потрібно очистити місце контакту від бруду, іржі та фарби. Потім можна повернути мінусовий дріт на місце, і цього зазвичай достатньо, щоб стартер запрацював.

Щодо продовження життя батареї, додатковий мінусовий дріт навряд чи допоможе. Проблема з батареєю і проблема з контактом не пов’язані. Контакти повинні мати мінімальний опір, а батарея повинна бути заряджена.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago