Categories: Статті

Для чого на селекторах старих АКПП була кнопка «overdrive» і куди вона зникла

Коли автоматична коробка передач тільки починала з’являтися на автомобілях, водії могли помітити маленьку кнопку біля селектора з написом «Overdrive OFF». Цю кнопку серед водіїв називали просто – «овердрайв». Але чому вона була потрібна, і як так сталося, що в сучасних автомобілях її часто немає?

Що таке овердрайв?

У глибинах англійської термінології слово «оverdrive» в контексті автоматичної коробки передач означає «повищену передачу». Це, в свою чергу, означає, що передаточне число між вторинним і проміжним валами менше одиниці. Фактично це дозволяє вторинному валу працювати з більшою частотою обертання, ніж маховик двигуна, що веде до підвищення кількості обертів на виході при зниженні крутного моменту на ведучих колесах.

Переваги та недоліки овердрайву

Отже, «овердрайв» – це вища ступінь роботи автоматичної трансмісії. Цей режим особливо корисний при рівномірному русі, наприклад, на шосе, адже він дозволяє зекономити паливо. Але, коли виникає потреба у максимальному зусиллі, як-от при русі вгору, поворотах або з додатковим вантажем, активувати овердрайв не рекомендується.

Виникнення потреби в кнопці

Спочатку автоматичні коробки передач не могли самостійно визначати, коли потрібно включати чи вимикати режим овердрайву. Тому виробники передбачили наявність спеціальної кнопки, яка дозволяла водієві вручну відключати її. Цей механізм дозволяв автомобілісту обмежити коробку на перші три або чотири передачі, забезпечуючи максимальний крутний момент.

Еволюція автоматичних коробок передач

Проте, з розвитком технологій автоматичні трансмісії стали складнішими і досконалішими. Сучасні коробки передач мають від 7 до 10 передач і здатні самостійно вибирати найбільш оптимальний режим роботи, звільняючи водіїв від необхідності маніпулювати кнопками чи перемикачами.

Отже, кнопка овердрайву, хоч і стала символом автомобільного минулого, поступилася місцем сучасним автоматизованим системам, що сприяють безпеці та комфорту водіння. Сьогоднішні технології вже не потребують «костилів», і ви можете насолоджуватися їздою без зайвих переживань.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

58 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago