Categories: Статті

Для чого водії встановлюють на кермо спеціальні ручки: забутий аксесуар

У часи, коли автоконцерни роблять ставку на сенсорні дисплеї й автономні системи, часто забувають про прості, але дієві пристрої. Одним із таких рішень є рукоятка на кермі — компактний аксесуар, який свого часу був дуже популярним, а сьогодні зустрічається вкрай рідко. Фахівці SlashGear розповідають, у чому його переваги.

Походження і розвиток

Першу модифікацію рукоятки для керма в 1936 році запатентував американець Джоел Торп. Пристрій дозволяв прокручувати колесо на повні 360° лише однією рукою, залишаючи іншу вільною для перемикання передач. У ті роки, коли гідропідсилювач керма ще не застосовували, така ручка значно полегшувала маневрування.

Фото: Getty Images

Пік популярності припав на 1940–1950-ті: у Західній Європі та США кермові рукоятки встановлювали практично на всі легковики. З появою гідропідсилювачів їх масово зняли з виробництва, хоча в радянських автомобілях штучні насадки на кермо зберігалися до кінця 1980-х.

Сучасне застосування

Зараз кермові рукоятки знаходять насамперед серед водіїв з інвалідністю чи обмеженою рухливістю рук. Якщо одна кінцівка працює слабше або взагалі не діє, аксесуар дозволяє комфортно та безпечно маневрувати інший рукою. Завдяки цьому люди з обмеженими можливостями можуть самостійно керувати авто.

Правове регулювання

У різних країнах правила дорожнього руху по-різному ставляться до водіння з однією рукою. Деякі ПДР прямо забороняють використовувати аксесуари, що звільняють одну руку, в інших — жодних обмежень немає. В Україні офіційно не заборонено експлуатувати рукоятки, але слід пам’ятати про безпеку: при ненадійній фіксації або невірному монтажі аксесуара існує ризик його відриву на високій швидкості.

Отже, хоча рукоятка на кермі й втратила колишню популярність, вона все ще може виявитися незамінною для окремих категорій водіїв. А з урахуванням сучасних матеріалів і технологій монтажу цей аксесуар може отримати нове життя.

Підписуйтесь на нас у Google Новинах, щоб не пропускати свіжі матеріали!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

16 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago