Categories: Статті

Експерт розповів, чому олива в дизельному двигуні швидко чорніє

Багато власників дизельних автомобілів звертають увагу, що вже через короткий час після заміни моторна олива в їхньому двигуні темніє. На відміну від бензинових моторів, у дизелів цей процес відбувається набагато швидше, що іноді викликає занепокоєння. Проте фахівці запевняють — це природне явище, яке свідчить про нормальну роботу силового агрегату, пише видання slashgear.com.

Основні функції оливи — не лише змащення

Сучасні моторні оливи в дизельних двигунах не лише змащують деталі, а й активно:

  • охолоджують компоненти двигуна,
  • зменшують тертя між рухомими елементами,
  • відводять тепло від камер згоряння.

Але найважливіше — вони очищують двигун від продуктів згоряння, зокрема від сажі та мікрочастинок, які неминуче утворюються в процесі роботи.

Сажа — головна причина потемніння

У дизельних моторах, особливо обладнаних системою рециркуляції вихлопних газів (EGR), продукується значно більше сажі. Частина цих газів повертається назад у камеру згоряння, що сприяє утворенню вугільних частинок. Саме вони й забарвлюють оливу в темний колір буквально з перших сотень кілометрів пробігу після заміни.

Присадки — чому темна олива не завжди погана

У дизельні моторні оливи додають спеціальні присадки:

  • диспергуючі — утримують сажу у зваженому стані, не даючи їй осідати,
  • миючі — очищують деталі двигуна від нагару.

Таким чином, потемніння не є ознакою того, що мастило втратило свої властивості. Навпаки — це підтвердження того, що воно працює.

Циклічні навантаження теж впливають

Під час роботи дизельний двигун постійно нагрівається та охолоджується, що може викликати окислення оливи та її подальше темніння. Якщо оливу не міняти вчасно, це призводить до утворення шламу та забруднень, які погіршують роботу мотора.

Як дізнатися, чи олива вже «відпрацювала»?

Візуальний аналіз кольору — ненадійний. Найточніше — лабораторне дослідження зразка оливи. Але в реальному житті водіям слід орієнтуватися на рекомендації виробника автомобіля:

  • заміна кожні 8 000 – 11 000 км або раз на 3 місяці, якщо автомобіль працює в складних умовах,
  • одночасна заміна масляного та повітряного фільтрів.

Темна олива в дизельному двигуні — не привід для паніки. Це результат її активної роботи з очищення системи. Дотримуйтесь інтервалів заміни, використовуйте рекомендоване мастило, не нехтуйте фільтрами — і ваш дизель прослужить довго та без проблем.

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago