Categories: Статті

Індикатор Check Engine: механік назвав десять типових причин його активації

Якщо на приладовій панелі вашого автомобіля загорівся «Check Engine», не варто відразу впадати в паніку і посипати голову попелом. Досвідчений автомеханік на основі свого десятирічного досвіду роботи в автомайстерні розповів порталу Motorbiscuit про десять найпоширеніших причин активації цього індикатора, з якими йому доводилося стикатися.

1. Несправний клапан EGR

Що відбувається? Засмічення клапана рециркуляції вихлопних газів (EGR) через нагар. Це призводить до збоїв у подачі повітря, помилок у суміші та появи помилки.
Рішення: Іноді допомагає очищення, але частіше потрібна заміна.

2. Котушки запалювання, що вийшли з ладу

Що відбувається? Пропуски запалювання, нестійкий холостий хід, втрата тяги. Якщо помилка серйозна, «Check Engine» буде блимати.
Рішення: Міняти краще відразу всі котушки.

3. Підсмоктування повітря (вакуумний витік)

Що відбувається? Підсмоктування повітря в колекторі або через потріскані шланги заважає роботі двигуна. Симптоми: плаваючі оберти, погана динаміка.
Рішення: Знайти й усунути витік.

4. Несправний VTEC-соленоїд

Що відбувається? Система VTEC (зміна фаз газорозподілу) перестає працювати коректно, двигун втрачає потужність.
Рішення: Заміна соленоїда.

5. Помилка системи EVAP (контроль парів палива)

Що відбувається? Найчастіша причина – погано закручена кришка бензобака. Якщо проблема глибша, винен клапан, шланги або вугільний адсорбер.
Рішення: Затягнути кришку.

6. Брудний або несправний MAF-сенсор

Що відбувається? Датчик масової витрати повітря (MAF) може забруднитися, через що двигун починає працювати нестабільно.
Рішення: Очищення.

7. Помилка за датчиками кисню (O2) або каталізатором.

Що відбувається? Лямбда-зонди (AFR/O2) контролюють суміш і роботу каталізатора. Якщо вони несправні, може збільшитися витрата палива. Якщо забитий каталізатор, мотор втрачає потужність.
Рішення: Заміна датчика.

8. Зношені свічки запалювання

Що відбувається? Пропуски запалювання, нестабільна робота двигуна. За серйозної проблеми «Check Engine» почне блимати.
Рішення: Заміна всіх свічок.

9. Несправні паливні форсунки

Що відбувається? Двигун троїть, нерівномірно тягне. Це зустрічається рідше, ніж проблеми з котушками або свічками, але теж буває.
Рішення: Іноді допомагає промивка інжектора.

10. Низький рівень оливи або проблеми з тиском оливи

Що відбувається? Система VTEC і фази ГРМ чутливі до рівня оливи. Якщо його мало, можливі збої в роботі двигуна.
Рішення: Доливка оливи – безкоштовно, але якщо зношення оливонасоса або двигуна – може бути дорого.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

34 хвилини ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago