Капає вода з вихлопної труби: коли це нормально, а коли тривожний сигнал

Більшість автолюбителів хоча б раз помічали краплі води або легкий білий пар, що виходить із глушника. Здебільшого це не викликає занепокоєння, але іноді подібні ознаки можуть свідчити про серйозну несправність. Розглянемо, коли поява вологи в вихлопі є нормою, а коли варто вирушати на СТО, інформує Jalopnik.

Коли вода в трубі — це нормально

Побічною реакцією згоряння пального у двигуні внутрішнього згоряння є утворення води. Під час роботи каталітичного нейтралізатора окремі молекули H₂O зʼявляються в результаті хімічних перетворень. Також у холодну пору року конденсат виникає через сильну різницю температур між гарячими газами та холодною стінкою глушника. Якщо ви бачите кілька крапель прозорої або трохи забрудненої води і легкий білий пар, що швидко зникає, хвилюватися не варто.

Тривожні ознаки надмірної вологи

Інша справа, коли з глушника тече постійний струмінь вологи або з’являється щільний білий дим, який не зникає після прогріву двигуна. Зазвичай таке свідчить про те, що охолоджуюча рідина потрапляє в циліндри — найчастіше через пошкодження прокладки головки блоку циліндрів (ГБЦ).

Чим небезпечна пробита прокладка ГБЦ

Прокладка ГБЦ забезпечує герметичність між головкою та блоком циліндрів, витримуючи високі тиски та температури. При її пошкодженні антифриз може проникати у камеру згоряння, де згорає разом із паливно-повітряною сумішшю. В результаті ви отримуєте зайву пару, а з часом — серйозне пошкодження двигуна. Заміна прокладки — дорога операція, ігнорування проблеми загрожує капремонтом або повною заміною двигуна.

Як діагностувати проблему самостійно

Відрізнити нешкідливий конденсат від ознаки аварії нескладно. Візьміть зібрану з труби рідину: якщо вона прозора або злегка затемнена від сажі, без масляної плівки та стороннього запаху — приводів для тривоги немає. Але якщо вода на дотик слизька й нагадує мастило, це знак потрапляння олії чи палива в систему — дуже небезпечна ситуація.

Що каже колір диму

Зверніть увагу на колір вихлопу. Легкий білий «пар» при холодному старті — звична річ. Та якщо дим густий, білий і не зникає після прогріву, а особливо якщо він має синій або чорний відтінок, це однозначно вимагає негайної перевірки в сервісі. Такі ознаки можуть вказувати на потрапляння антифризу, згоряння олії чи неправильну роботу двигуна.

Пам’ятайте: рання діагностика допоможе заощадити на ремонті та продовжити ресурс вашого авто!

Вам також може бути цікаво:

Читайте також