Categories: Статті

Коли потрібно переводити АКПП у режим «P» на світлофорі: механік дав відповідь

Чимало водіїв автомобілів з автоматичною коробкою передач (АКПП) ставлять запитання, чи потрібно перемикати селектор у положення «P» під час короткочасних зупинок на світлофорах. Досвідчені автомеханіки пояснили «SUV News» ситуацію і дали практичні рекомендації автомобілістам.

Режим «P» призначений спеціально для паркування – коли автомобіль не використовується тривалий час. При активації цього режиму відбувається блокування коліс, а коробка передач вимикається з роботи. Однак чи варто застосовувати його при кожній зупинці на світлофорі?

На думку фахівців, часті перемикання між режимами можуть передчасно виснажити ресурс трансмісії. Автоматична коробка розрахована на певну кількість перемикань, тому зайве «смикання» селектора може призвести до більш раннього виходу з ладу.

Експерти рекомендують використовувати режим «P» тільки при зупинках тривалістю від 1,5-2 хвилин і більше. При короткочасних зупинках до 50-70 секунд немає необхідності переміщати селектор. Аналогічно варто чинити в заторах: якщо має бути тривале стояння, наприклад, на залізничному переїзді, є сенс перевести КПП у положення «P».

Варто також зазначити, що в сучасних автомобілях з АКПП передбачено автоматичний режим очікування при натисканні на педаль гальма під час зупинки. Це знижує навантаження на трансмісію без необхідності перемикання в режим «P». У деяких моделях також автоматично вмикається стоянкове гальмо.

Для зниження зносу гальмівної системи рекомендується використовувати стоянкове гальмо, оскільки в цьому випадку навантаження припадає на задні гальмівні механізми, які менш інтенсивно працюють під час руху. При утриманні автомобіля тільки педаллю гальма зношуються переважно передні гальма, що призводить до збільшення витрат на технічне обслуговування.

Правильне використання режимів коробки передач і гальмівної системи допоможе продовжити термін служби вашого автомобіля і заощадити на його обслуговуванні.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

54 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago