Моторист назвав водіям найкращу оливу для двигуна після 100 000 кілометрів
Коли автомобіль долає позначку у 100 000 кілометрів, настав час уважно придивитися до технічного стану двигуна. Одним із важливих рішень, яке слід ухвалити, є вибір правильної моторної оливи. Досвідчений моторист поділився з редакцією SUV News, яку оливу варто обрати для авто з солідним пробігом.
Чому це важливо
З віком двигун піддається природному зносу, навіть за умов своєчасного обслуговування. Після 100 тисяч кілометрів пробігу змінюється не лише поведінка мотора, а й вимоги до мастила. Правильно підібрана олива допоможе:
- Зменшити витрати масла (масложер)
- Запобігти витокам через ущільнювачі
- Знизити рівень шуму та вібрацій
- Захистити від подальшого зносу
Олива для справного двигуна: що рекомендують фахівці
Якщо силовий агрегат перебуває в хорошому стані, зберіг нормальний тиск та не має ознак підвищеного споживання оливи, не обов’язково переходити на густіші варіанти. У таких випадках синтетичні мастила з в’язкістю 0W30 або 5W30 залишаються оптимальним вибором — вони забезпечують ефективне змащення, стабільну роботу при різних температурах і не шкодять паливній економічності.
У літній сезон, коли підвищується навантаження на двигун, можна тимчасово використовувати масло 10W30 – воно забезпечує трохи кращий захист у спеку, особливо під час тривалих поїздок або їзди у заторах.
Коли варто переходити на інший тип оливи
Якщо водій помітив підвищене споживання оливи, сторонні шуми, димність або сліди протікань, це може свідчити про зношення ущільнень, поршневих кілець чи сальників. У такому випадку механіки радять зробити перехід на напівсинтетичну або мінеральну оливу.
Чому це працює:
- Мінералка створює товщу мастильну плівку, яка краще утримується на зношених деталях.
- Вона менш схильна до витоків через зношені прокладки.
- Дає кращу компресію в старіючому двигуні, завдяки густішій консистенції.
На що ще звернути увагу
Майстер наголошує, що незалежно від типу оливи, необхідно дотримуватись рекомендацій автовиробника щодо API, ACEA та допусків. Неякісне або невідповідне масло може прискорити знос.
Також не варто затягувати з заміною – навіть найкраще мастило з часом втрачає свої властивості. Оптимальний інтервал заміни — кожні 7 000–10 000 км, залежно від умов експлуатації.
Якщо ваш автомобіль пройшов рубіж у 100 000 км, не поспішайте купувати новий — просто подбайте про правильне обслуговування. Вибір якісної моторної оливи з правильною в’язкістю може суттєво продовжити життя двигуна. А регулярна заміна мастила — це найпростіший спосіб уникнути дорогого ремонту.
Вам також може бути цікаво:
- Водіям назвали продукти, які можуть спричинити позбавлення прав: що краще не їсти перед поїздкою
- Чому не треба міняти оливу в двигуні кожні 10 000 км: пояснення моториста
- Як канцелярська гумка рятує водіїв від штрафу в 1500 грн і позбавлення прав